سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت انجام بازرسی های دوره ای از آسانسورها در ساختمان های اصفهان

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: مهمترین چالشی که درباره آسانسورهای مستقر در اماکن عمومی و اداره‌های استان وجود دارد مربوط به بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه برای تایید صحت عملکرد و ایمنی آنهاست.

محمود فرمانی گفت: انجام بازرسی‌های دوره‌ای از آسانسور‌ها در همه ساختمان‌ها و دریافت تاییدیه‌های سالانه از طریق شرکت‌های بازرسی ایمنی استاندارد، ضروری است، اما در مواردی شاهد کم توجهی به این موضوع در برخی از اماکن عمومی و اداره‌ها هستیم.

به گفته او ایمنی و سلامت مردم در هنگام استفاده از آسانسور بسیار مهم است بنابراین اداره کل استاندارد تاکید ویژه‌ای بر روی بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی ایمنی و صحت عملکرد آن‌ها دارد.

فرمانی می‌گوید استفاده از آسانسور در اماکن عمومی مانند پاساژها، درمانگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها، مراکز خدمات‌رسان و اداره‌ها بسیار زیاد است و متصدیان، مالکان و مدیران این بخش‌ها بدلیل اهمیت ایمنی آسانسور باید نسبت به بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه اقدام کنند.

این بازرسی‌ها در استان اصفهان توسط حدود ۱۴ شرکت دارای تاییدیه صلاحیت از اداره کل استاندارد انجام می‌شودکه این شرکت‌ها موظف هستند تا یک هفته پس از ارائه درخواست نسبت به بازرسی از آسانسور اقدام کرده و اگر دارای نقص ایمنی باشد آن را اعلام کنند و صدور تاییدیه سالانه منوط به رفع این نواقص است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: نگهداری، تعمیر و نحوه استفاده از آسانسور نیز بسیار مهم است بطوریکه مالکان یا مدیران ساختمان‌ها باید نسبت به تعمیر و نگهداری ماهانه از طریق شرکت‌های دارای پروانه طراحی مونتاژ اقدام کنند.

آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌هایی که پروانه ساخت آن‌ها پس از سال ۸۲ است، مشمول استاندارد اجباری هستندکه این موضوع مشمول همه ساختمان‌های دولتی، عمومی، خصوصی و مجتمع‌های مسکونی است.

بر اساس تکلیف قانونی، تا زمانیکه آسانسور نصب شده در ساختمان‌ها دارای تاییدیه استاندارد نباشد، پایان کار شهرداری برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

به گفته او با توجه به اهمیت موضوع ایمنی آسانسور‌ها و ضرورت بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه از آن‌ها بویژه در اماکن عمومی و اداره ها، مقرر شد که جلسه‌ای با محوریت مدیریت کل بحران استانداری اصفهان و حضور سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط بمنظور اتخاذ راهکار اجرایی برای ورود به این مسئله و رفع چالش‌های موجود برگزار شود.

آسانسور از سال ۸۲ مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری قرار گرفته است؛ ۲ نوع استاندارد آسانسور شامل اولیه و ادواری وجود دارد که هر مالک یا مدیر ساختمان باید برای اخذ آن اقدام کند.

بعد از اتمام نصب آسانسور، آسانسور توسط کارشناس مربوطه بازبینی و در صورت نداشتن مشکل، گواهینامه استاندارد اولیه صادر می‌شود و بر اساس قانون هر مالک ساختمان برای دریافت پایان کار ساختمان نیاز به اخذ استاندارد آسانسور دارد.


منبع:ایرنا

برچسب ها: استاندارد ، آسانسور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.