سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت هزار اصله نهال بلوط در اراضی سروآباد

در راستای توسعه فرهنگ درختکاری و احیای جنگل‌ها هزار اصله نهال بلوط در اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان شهرستان سروآباد کاشته شد.

مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد گفت: در راستای احیای جنگل ها، ترویج فرهنگ نهال کاری و حفظ و حراست از جنگلها، برنامه کاشت هزار اصله نهال بلوط با همکاری امام جماعت و اهالی روستای دزلی اجراشد.

امید میرانی گفت: بذر‌های بلوط با رغبت یکی از همیاران محیط زیست این روستا در گلخانه خود کاشت شده و با نیت اهداء به مناطق آزاد و حفاظت شده شاهو و کوسالان بوده است که نشان از تعامل و ارتباط مؤثر بین مردم و اداره محیط زیست این شهرستان است.

او می گوید: ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز و ایجاد محیط زیست سالم سبب کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا می‌شود و ضروری است که همگی به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی گام‌های اساسی برای ادامه درختکاری در کشور برداریم.

درختکاری علاوه بر ایجاد و توسعه فضای سبز مشجر، با تولید اکسیژن و تلطیف هوا را به همراه داشته و درآینده نیز باعث تثبیت خاک و پیشگیری و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیل شده و کمک شایانی به صیانت از محیط زیست و بهبود شرایط زیست محیطی زیستمندان می‌کند.

برچسب ها: کاشت نهال ، درختکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.