سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش:

بیش‌از ۲ هزار خانوار خاشی فاضلاب خود را در معابر رهاسازی می‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: رهاسازی فاضلاب از معضلات شهری و روستایی این شهرستان بوده و متاسفانه بیش‌از ۲ هزار خانوار با وجود داشتن چاه نسبت به رهاسازی فاضلاب در معابر عمومی اقدام می‌کنند.

دکتر رضا کُرد  گفت: رهاسازی فاضلاب علاوه‌بر بد منظر شدن محیط زندگی، سبب شیوع و بروز بیماری‌های واگیر، خسارات به زیرساخت‌ها و مبلمان شهری می‌شود.

او گفت: رهاسازی فاضلاب به عنوان جرم و تهدیدی جدی در سلامت شهروندان موضوع مهمی است و ساماندهی این امر مداخله و همکاری ادارات متولی با مرکز بهداشت و همراهی ویژه مردم را می‌طلبد.

مدیر شبکه بهداشت خاش  گفت: اقداماتی در این خصوص از جمله شناسایی، تذکر، معرفی به مراجع قضایی از طرف مرکز بهداشت انجام شده که تاکنون با وجود تلاش‌های همکاران بهداشت محیط نتیجه‌ای مطلوب در برنداشته است.

او گفت: حلقه مفقوده این معضل دخالت سایر ادارات و استفاده از قوه قهریه بوده و موضوع رهاسازی فاضلاب در جلسات متعدد کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته‌های تخصصی فاضلاب شهری مطرح شده، اما همکاری و مساعدت از طرف ادارات دیگر به طور مطلوب صورت نگرفته است.

کُرد گفت: جلوگیری از رهاسازی فاضلاب عزم جدی (مردم) و ادارات ذیربط (شهرداری، شورای شهر، آب و فاضلاب، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بهداشت، فرماندهی انتظامی و دادستانی شهرستان) را می‌طلبد که متاسفانه این اقبال تاکنون در شهرستان دیده نشده است.

رهاسازی فاضلاب شهری از معضلات همیشگی و دغدغه‌های مهم شهروندان خاش سیستان و بلوچستان بوده که چهره محیط زیست را تخریب کرده و همواره سبب رنجش مردم شده است.

رهاسازی فاضلاب، زباله و نخاله‌های ساختمانی از سال‌های دور تاکنون در سطح معابر و حاشیه رودخانه‌های شهر خاش چهره‌ای نازیبا و چشم اندازی زشت به این شهر بخشیده و بسیاری از مردم را در رنج قرار داده است.

رعایت نکردن اصول بهداشتی و فرهنگ شهرنشینی از سوی برخی شهروندان صدمات زیادی به محیط زیست و چهره شهر وارد کرده بطوریکه بعضا بوی متعفن ناشی از رهاسازی فاضلاب از سوی برخی اماکن کسب و منازل مسکونی در جوی‌ها، معابر و روخانه‌های داخل شهر بسیاری از مردم را نگران سلامت خود و خانواده شان کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.