سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمنی سواحل آزاد شده با ۱۶۰۰ ناجی

برای امنیت شناگران در روز‌های گرم پیش رو حداقل ۱۶۰۰ ناجی غریق در سواحل مازندران نیاز است.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های سفر در سال گذشته ۹۰۰ ناجی غریق بکارگرفته شده بودند، اما با توجه به آزادسازی سواحل و نبود محدودیت‌های کرونایی برای ایمنی شناگران امسال حداقل به ۱۶۰۰ ناجی غریق نیاز است.

ناجیان غریق به طور معمول از خرداد ماه هر سال در سواحل دریای خزر مستقر می‌شدند، اما با توجه به گرمای هوا هیات نجات غریق پیشنهاد استقرار ناجیان غریق از پایان ماه مبارک رمضان را داده است.

به گفته نقی کریمیان با توجه به تجربه تعطیلات نوروزی و حضور انبوه مسافران پیش بینی می‌شود از اواسط اردیبهشت ماه دوباره شاهد حضور مسافران در مازندران باشیم به همین دلیل برنامه‌ریزی برای استقرار نیرو‌های نجات غریق، در دستور کار قرار دارد.

تعطیلات نوروزی امسال ۱۰۰ ناجی غریق به‌صورت داوطلبانه در نوار ساحلی مازندران حضور داشتند واگرچه ۱۵ نفررا از مرگ در دریا نجات دادند اما  یک خانم و یک پسر ۷ ساله در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند که هر دو حادثه در بابلسر اتفاق افتاده بود.

طرح دریا پارسال از ۱۵ خرداد ماه آغاز شده بود تا ۱۵ مرداد ادامه داشت و در این مدت در حالیکه هنوز بخش‌هایی از سواحل آزاد نشده بود ۴۷ تن در دریا غرق شده بودند، کارشناسان معتقدند با توجه به میزان سواحل آزاد شده اگر امکانات مناسب برای ایمنی شناگران فراهم نشود تابستان امسال تعداد غریق چند برابر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.