سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی فسا در نوروز ۱۴۰۱

زئیس اورژانس فسا از افزایش ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی، آمار حوادث ترافیکی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان فسا افزایش ۲۵ درصدی و تعداد کشته‌های تصادفات افزایش ۵۰ درصدی داشت.

غلامعلی حیدری از اعزام آمبولانس‌های این مرکز به ۱۳۰ ماموریت ترافیکی خبر داد و گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در این حوادث ۱۸۵ مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس فسا به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹ نفر نیز در این حوادث جان خود رو از دست دادند.

به گفته او، در این مدت، اورژانس ۱۱۵ فسا با ۱۷ پایگاه فعال، دو ایستگاه سلامت نوروزی و استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی کرد.

دبیر اجرایی طرح سلامت نوروزی شهرستان فسا گفت: در طول این مدت تعداد سه هزار و ۲۴۴ تماس با این مرکز توسط شهروندان صورت گرفت و آمبولانس‌های این مرکز به ۸۷۶ ماموریت اعزام شدند.

به گفته او، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این شهرستان در طرح سلامت نوروزی به ۶۳۴ بیمار غیر ترافیکی نیز خدمت رسانی کرد.

حیدری گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه شده در خصوص فرهنگ صحیح استفاده از اورژانس، کاهش ۵۵ درصدی مزاحمت‌های تلفنی در این بازه را شاهد بودیم که از شهروندان تشکر و قدردانی قدردانی می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.