سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیامهر خبر داد

ارزش معاملات بورسی فارس به ۱۰٬۶۳۷ میلیارد ریال رسید

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در سه ماهه چهارم پارسال ۲، ۱۳۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰٬۶۳۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

محمدکیامهر گفت: در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ و طی ۶۰ روز فعالیت ۲ ٬ ۱۳۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰٬۶۳۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۱۷۷ ٬ ۲۸۲ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده سه ماهه زمستان امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۱ درصد افزایش و ارزش ریالی معاملات ۵۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته کیامهر، بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۲ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۸ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

به گفته او، در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کیامهر گفت: همچنین در سه ماهه اخیر ۵۰ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۲۱۲، ۷۳۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۳، ۵۴۶ میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم ۱۵ شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.

او گفت: شرکت‌های اشتادموتورز در سال ۸۶ و شیرین دارو در سال ۸۷ و شرکت‌های لاستیک دنا، مخابراتی راه دور ایران در سال ۸۸ طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته شده حذف و شرکت‌های سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال ۸۳، پتروشیمی شیراز در سال ۸۴، سیمان سفید نی ریز در سال ۸۶ و سیمان فارس نو در سال ۸۷ به لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند.

همچنین شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال ۹۰ در بازار پایه فرا بورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال ۹۱ و کاشی صدف سرام استقلال آباده در سال و خاک نسوز استقلال آباده در سال ۹۲ در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.