سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای تأمین آب کشاورزی گیلان در تابستان

استاندار در جلسه کمیته تخصیص آب گیلان گفت: به سبب کاهش نزولات آسمانی، تابستان سختی در پیش داریم.

اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه) در جلسه کمیته تخصیص آب استان، به وجود محرومیت‌های گیلان از جمله کمبود آب اشاره کرد و گفت: متأسفانه نعمت های، چون جنگل و دریا، موجب شده است که بسیاری از نیاز‌های استان از انظار دور بماند.

او استفاده موثر و بهینه از همه ظرفیت‌ها و مدیریت در مصرف آب را وی با توجه به نزدیک شدن فصل زراعت در استان، امری ضروری خواند و گفت: تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و فراهم کردن آرامش روانی کشاورزان، وظیفه همه مدیران است.

به گفته استاندار گیلان، باید دستگاه‌ها مشارکتی موثر در این راستا داشته باشند و در صورت همکاری نکردن هریک از نهاد‌ها، گزارش آن سریعا اعلام شود.

آقای عباسی گفت: به سبب کاهش نزولات آسمانی، طبق پیش بینی ها، فصل تابستان سختی در پیش داریم که این مسئله باید به اطلاع مردم برسد.

او لایروبی انهار و سردهنه ها، یاری گرفتن از بخش خصوصی و نیز دستگاه‌های حاکمیتی از جمله بسیج و سپاه را اقدامی کارآمد برای حل مشکلات کنونی اعلام کرد.

استاندار گیلان پهنه‌بندی اراضی کشاورزی، مدیریت بهره‌برداری از چاه‌های موجود و توجه به گزارش‌های هواشناسی برای آغاز کشت و زرع در استان را نیز امری مهم دانست و گفت: تصمیم گیری‌ها در این بخش باید کارشناسی، عملیاتی و هدفمند باشد.

آقای عباسی همچنین لزوم توسعه کشاورزی دانش بنیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را رقم زد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.