سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار بر استفاده بهینه از مرز‌های سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز نقطه مثبتی برای انجام تبادلات مرزی است و ما توانسته‌ایم ۱۸ درصد صادرات را از مبادی مرزی استان افزایش دهیم.

حسین مدرس خیابانی در کارگروه ویژه مرز و شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان افزود: اقتصاد مرزی و استفاده از ظرفیت مرز‌ها یک امتیاز اقتصادی به روز است و مرز از جنس موضوعات نَقدِ این استان بوده که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

استاندار گفت: با تلاش همه نیرو‌های متولی تامین نظم و امنیت در ایام نوروز، بهترین شرایط امنیتی در استان رقم خورد که جای قدردانی دارد.

او گفت: ما رتبه سی‌ام در حوزه آمار تصادفات را در کشور دارا هستیم که به نسبت سایر استان‌ها در جایگاه خیلی خوبی قرار داریم که با تلاش کارکنان پلیس راه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی توانسته‌ایم کمترین آمار تصادفات را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهیم این در حالیست که به دلیل عدم وجود بزرگراه و جاده‌های یک‌طرفه، شدت تصادفات استان بسیار زیاد و از نوع رخ به رخ بوده که همین موضوع باعث شده بالاترین میزان تصادفات منجر به فوت را نیز داشته باشیم.

مدرس گفت: جا دارد از کارکنان گمرک و فرمانداران شهرستان‌های مرزی بابت همکاری که در این زمینه داشتند تشکر کنیم چراکه در هر زمان که ما خواستیم اقدام مرتبط را انجام دادند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید به دنبال بخش خصوصی برویم و مدل تامین مالی را در بازارچه‌های مرزی به این بخش اختصاص دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سایبان، پارکینگ خودرو و سرویس‌های بهداشتی و امکانات رفاهی برای زائران اربعین حسینی مهیا شود تا زوار اربعین حسینی دچار مشکل نشوند.

او از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای بازارچه‌های مرزی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان خبرداد.

مدرس خیابانی گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران و پاکستان، بازارچه مشترک مرزی مورد توافق ۲ کشور قرار گرفته و در حال آماده شدن است تا مرزنشینان از آن بهره ببرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.