سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا هنوز تمام نشده است مراقب باشید

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است و این عادی انگاری‌ها می‌تواند سبب شیوع سویه‌ جدیدی از این ویروس شود.

خانم خیاط زاده  در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان آذربایجان شرقی گفت: وضعیت کرونایی استان بهتر شده و موارد فوتی پایین‌تر آمده و میانگین آن روزانه کمتر از پنج نفر است.

میزان بستری‌های کرونایی کمتر شده و میانگین به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده است همچنین تعداد نمونه‌های مثبت نیز کمتر شده و حدود یک پنجم آن‌ها مثبت می‌شود.

 وضعیت کرونایی در کل کشور بهبود یافته است و اکنون هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد اسکو و بناب آبی و بقیه زرد شده‌اند و چهار شهرستان نیز نارنجی هستند.

 اگر چنانچه سویه جدیدی از ویروس کرونا ایجاد نشود و مسافرت‌ها، دید و بازدیدها، مراسم عید نوروز و رعایت ضوابط بهداشتی و عادی انگاری‌ها تاثیری نگذارند این روند بسیار عالی است اما در غیر اینصورت شاید وضعیت روبه وخامت رود.

 همواره در تمامی سویه‌ها بعد از اوج‌گیری، افت بیماری اتفاق می‌افتاد و مجدداً به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و عادی انگاری‌ها ویروس دوباره اوج می‌گیرد.

 این ویروس با تماس نزدیک اوج می‌گیرد که این عادی‌انگاری‌ها می‌تواند سبب ورود موج جدیدی از ویروس می‌شود.

 تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول، ۸۲.۵ درصد دوز دوم و ۵۰ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند و میزان تزریق واکسن در کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال بالای ۹۰ درصد، اما در کودکان پنج تا ۱۲ سال ۳۷ درصد است که وضعیت خوبی نیست.

 مشکل اصلی ما واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله است که باوجود بازگشایی مدارس، خانواده‌ها همچنان مقاومت می‌کنند.

به افرادی که دوز سوم واکسن کرونای خود را تکمیل نکرده‌اند توصیه می‌کنیم، حتما تزریق کنند چراکه در موج ششم افرادی که هر سه دوز خود را تزریق کرده بودند، مبتلا نشده یا سرپایی بیماری را سپری کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.