سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت بیش از ۵۵ هزار اتباع خارجی غیر مجاز از فارس

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: پارسال افزون بر ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در استان شناسایی و پس از سیر مراحل اداری به کشور خود بازگردانده شده‌اند.

محمد علی خادمه الرسول گفت: پارسال افزون بر ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در استان شناسایی و پس از سیر مراحل اداری به کشور خود بازگردانده شده‌اند، جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز نیز به دستگا‌های مربوطه در استان فارس ابلاغ شده است.

به گفته او، هرچند موضوع مهاجرت اتباع خارجی جنبه ملی و فرا سرزمینی دارد، اما در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و هماهنگی دستگاه‌های متولی، عملکردی مناسب، اما نیازمند ارتقا انجام گرفته و برنامه‌های مناسب تری نیز برای امسال پیش بینی شده است.

خادمه الرسول گفت: هم اینک در مبادی ورودی استان فارس از جمله از سمت استان‌های یزد، کرمان و هرمزگان، بحث توقیف خودرو‌های حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروی انتظامی و برخورد قضایی و قانونی با متخلفان توسط دستگاه قضایی در حال انجام است و برنامه‌هایی در جهت افزایش روند جمع آوری اتباع غیر مجاز به دستگا‌های مربوطه ابلاغ شده است.

به گفته سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان دارند را پذیرش و کرده و آن‌ها را جهت خروج از کشورمان به مرز‌ها منتقل کند.

او گفت: به کارفرمایان و شهروندان اعلام می‌کنیم، چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و پروانه کار استفاده کنند.

خادمه الرسول می‌گوید: در شهر‌های آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نی‌ریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج، اقامت اتباع و مهاجرین خارجی مجاز هم ممنوع است و آن‌ها حق اقامت در این شهر‌ها را ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارش مربوط به اشتغال اتباع غیر مجاز، قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان متخلف حمل کننده اتباع خارجی غیر مجاز را به اداره کل امو ر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.