سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح بهسازی بازارچه سردار کاشان اجرا شد

شهردار شهرستان کاشان از اتمام و بهره‌برداری از طرح بهسازی بازارچه سردار با اعتبار هزینه شده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

حسن بخشنده امنیه گفت: دغدغه شهروندان و کسبه بازارچه سردار نسبت به وضعیت نامطلوب آسفالت و همچنین تناسب بیشتر بلوک فرش در مقایسه با آسفالت برای مکان قدیمی مانند بازارچه، مدیریت شهری را برآن داشت تا عملیات بهسازی بازارچه را در دستور کار قرار دهد

او می‌گوید: اجرای ۵۰۰ متر مربع بلوک فرش، ۲۰۰ متر طول اجرای لوله‌گذاری برای هدایت روان‌آب، اجرای ۲۰۰ متر سنگ طرح‌دار در حاشیه بازارچه، اصلاح شبکه برق و آب به طول ۱۰۰ متر، تخریب ۵۰۰ متر مربع آسفالت، خاک‌برداری، نصب بولارد، اجرای پل کانیوو و بتن‌ریزی از جمله اقدامات عملیات بهسازی بازارچه سردار است.

به گفته او، عملیات بهسازی بازارچه سردار به همت شهرداری منطقه یک، سازمان عمران و سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری کاشان اجرا شده است.

شهردار شهرستان کاشان می گوید: احیا و بازآفرینی معابر و اماکن اصیل و تاریخی به عنوان یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری در این دوره است که سعی می‌شود اقدامات احیا و بهسازی با توجه به حفظ هویت، اصالت اماکن و بناها، سهولت استفاده و بهره‌مندی شایسته شهروندان نیز مدنظر قرار گیرد.

بازار بزرگ کاشان یکی از زیباترین بازار‌های ایران است که از دیرباز به دلیل ساماندهی منظم، معماری بی‌نظیر و با شکوه فضاها، مورد توجه و تحسین بوده و به شماره ۱۲۸۴ در شهریورماه ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بازار کاشان شامل ۲۲ اثر تاریخی است که تیمچه امین‌الدوله، تیمچه بخشی، کاروانسرای نو و گمرک، آب‌انبار صباغ، مسجد و مدرسه میانچال، مسجد میرعماد، مسجد و مدرسه امام خمینی (سلطانی)، آب انبار و حمام گذر نو و حمام خان از نمونه‌های آثار موجود در مجموعه تاریخی بازار کاشان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.