سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت پنج ساله حفر چاه در منطقه بندان

ممنوعیت توسعه بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محدوده مطالعاتی بندان شهرستان نهبندان به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام وزارت نیرو ممنوعیت حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات و یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیزمینی در محدوده مطالعاتی بندان به مدت ۵ سال دیگر تا تاریخ ۱۴۰۵/۱۲/۰۵ تمدید شد.

سروری گفت: بر اساس این گزارش با توجه به نتایج مطالعات و بررسی‌های به عمل آمده، بهره برداری بیش از حد از منابع زیر زمینی و وقوع خشکسالی‌های مستمر باعث افت سطح آب زیر زمینی و کسری حجم مخزن محدوده مطالعاتی بندان شده است، از این رو به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیرزمینی در محدوده یاد شده، به موجب ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب، ممنوعیت‌های مذکور از سوی وزارت نیرو اعمال می‌شود.

او گفت: این مناطق از شمال از محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی هامون هیرمند، درح و بندان در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقاط ارتفاعی ۱۳۰۸، ۲۱۳۸، ۲۵۱۸ (کوه باران) و ۲۳۷۱ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی علی آباد، سهل آباد و بندان تعیین شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت:درناحیه شرق از کوه پاترگی در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به کوه‌های ملکدون و چرمگو (نقطه ارتفاعی ۱۰۸۵) سپس به نقطه ارتفاعی ۱۳۸۹ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی هامون هیرمند، دورح و بندان محدود می‌شود.

سروری گفت: از سمت جنوب نیز از محل تلاقی فوق در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقطه ارتفاعی ۱۳۴۲ و در ادامه در امتداد مرز مذکور به نقطه ارتفاعی ۴۸۲ و از آنجا تا کوه پاترگی تعیین شده است؛

او گفت:  از سمت غرب از محل تلاقی فوق در امتداد مرز محدوده مطالعاتی به نقاط ارتفاعی ۱۱۴۱ و ۱۳۷۴ و از آنجا تا محل تلاقی مرز محدوده‌های مطالعاتی بندان، علی آباد و هامون هیرمند به عنوان مناطق ممنوعه اعلام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.