سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاف سردرگم بازگشایی دانشگاه‌ها/ نیمی از دانشجویان غیربومی دانشگاه سمنان خوابگاه ندارند

با توجه به غیربومی‌بودن ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه سمنان خوابگاه ها تنها نیاز ۳۵ درصد دانشجویان را رفع می‌کند.

چند روزی به ۲۰ فرودین ماه و بازگشایی دانشگاه‌ها سمنان باقی مانده و دانشجویان هنوز سردرگم مانده‌اند. تکلیف خوابگاه دانشجویان چه زمانی روشن می‌شود؟ سوالی پر تکرار که این روز‌ها از زبان تمامی دانشجویان شنیده می‌شود، سوالی که جواب‌های متعددی برای آن داده شده، اما هنوز پاسخی واحد برایش پیدا نشده است.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا و برای رعایت فاصله اجتماعی و سلامت دانشجویان تمامی دانشگاه‌های کشور مجازی شدند و با هر روند صعودی و نزولی پیک‌های کرونا بازشدن دانشگاه‌ها نقل محافل می‌شد، اما حداقل تا پیش از واکسیناسیون عمومی موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها تنها یک فرضیه بود و بعد از گسترش واکسیناسیون عمومی رفته‌رفته بازگشایی دانشگاه‌ها قوت گرفت تا جایی که رئیس جمهور در ششم فروردین ماه اعلام کرد مقدمات لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها فراهم شده است و باید از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری فعالیت کنند.

خوابگاه های دانشگاه سمنان نیاز ۳۵ درصد دانشجویان را رفع می‌کند

رئیس دانشگاه سمنان گفت: از چهاردهم فروردین ماه کلاس‌های درس مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود وبا هماهنگی با روسای دانشگاه‌ها مقرر شده کلاس‌های درس مقاطع کاردانی و کارشناسی از روز بیستم فروردین به صورت حضوری برگزار شود.

آقای نصیری زرندی می‌گوید:خوابگاه‌های این دانشگاه نیاز ۳۵ درصد دانشجویان را رفع می‌کند و با توجه به غیربومی‌بودن ۶۵ درصد دانشجویان، نیمی از آنها امکان استقرار در خوابگاه‌ ندارند.

به گفته رئیس دانشگاه سمنان، این دانشگاه در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر بومی واجد شرایط نیازمند خوابگاه دارد که به همین منظور کار‌های مقدماتی برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های موجود در حال انجام است، اما علاوه بر ظرفیت موجود خوابگاهی، دانشگاه سمنان برای اسکان دانشجویان واجد شرایط نیازمند حدود شش هزار ظرفیت خوابگاهی دیگر است.

آقای نصیری زرندی گفت: درحالی که اختصاص خوابگاه به همه دانشجویان امکان پذیر نیست، حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها تصمیم درستی است، اما در زمان باقیمانده از ترم مشکلاتی را برای مسئولان دانشگاه‌ها و خانواده‌ها ایجاد می‌کند که همه باید با کمک هم جهت کاهش این مشکلات تلاش کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه سمنان، فرصتی که دانشگاه‌ها برای آغاز برگزاری حضوری کلاس‌ها درخواست کرده اند برای فعال سازی خوابگاه‌ها، آغاز بکار سلف سرویس‌ها و امکانات ایاب و ذهاب دانشگاه هاست.

همه استادان دانشگاه‌ها باید از چهاردهم فروردین در محل کار خود حاضر باشند و از این زمان هیچ کلاسی به صورت مجازی تشکیل نخواهد شد.

سامانه گلستان دانشگاه سمنان هم در دسترس دانشجویان قرار دارد تا در صورت درخواست حذف ترم، مهمان و درخواست مرخصی تحصیلی برای آن اقدام کنند.

رایزنی برای افزایش تعداد اتوبوس های دانشگاه سمنان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه سمنان گفت: با افزایش حضور دانشجویان تعداد اتوبوس‌های دانشگاه نیز برای ایاب و ذهاب افزایش خواهد یافت و در حال رایزنی با نهاد‌های مربوطه در این خصوص هستیم.

محمد رضا امیرجان می گوید: برای تغذیه دانشجویان تدابیر لازم اندیشیده شده و در این زمینه مشکلی نداریم گفت: قیمت غذای دانشجویی همان قیمت اعلام شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است.

به گفته مدیر امور دانشجویی دانشگاه سمنان، پیش از همه‌گیری ویروس کرونا دانشگاه سمنان دارای ۱۲ خوابگاه غیر دولتی بود که در زمینه اسکان دانشجویان با این دانشگاه همکاری می‌کردندکه با توجه به شرایط کرونایی و حضور نداشتن دانشجویان برخی از این خوابگاه‌ها تغییر کاربری دادند که در حال رایزنی با مسئولان آن‌ها برای بازگشت و فعال سازی مجدد ظرفیت اسکان هستیم که در حال حاضر دو خوابگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و مابقی، نیازمند فرصت هستند.

بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به دلیل مسائلی مثل حضور دانشجویان درخوابگاه‌ها، افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت رفت و آمد دانشجویان، تفاوت شرایط دانشگاه‌های استان‌های مختلف و در اکثر کشور‌ها به یک مسئله پرحاشیه تبدیل شده و نیازمند یک برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سنجیده است تا نه دانشجویان بلاتکلیف بمانند و نه به شیوع بیشتر ویروس کرونا دامن زده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.