سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آبادان خبر داد

نوروز جنوب غرب خوزستان با انجام بیش از ۳هزار عملیات اورژانسی گذشت

آقای نقیبی گفت: در ۲۰ روز نوروزی گذشته نیرو‌های اورژانس جنوب غرب خوزستان به بیش از سه هزار ماموریت فوریت‌های پزشکی اعزام شدند.

سید نادر نقیبی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۰ روز گذشته با ثبت بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تماس با سامانه ۱۱۵ آبادان ۳ هزار و ۴۱۰ ماموریت فوریت‌های پزشکی در جنوب غرب خوزستان انجام شد.

به گفته او از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴ فروردین امسال از مجموع عملیات‌های اورژانسی صورت گرفته در منطقه ۲ هزار و ۷۱۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۶۹۶ مورد حوادث ترافیکی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹، ۶ درصد افزایش داشته است.

این مسئول از رشد ۹۲ درصدی تعداد ماموریت‌های اورژانس سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل خود خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آبادان گفت: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی در جنوب غرب خوزستان به ۹۵۹ نفر از مسافران کاراوان‌های راهیان نور خدمات پزشکی ارائه شد که ۹۴۵ نفر از آن‌ها در محل درمان و ۱۴ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

او گفت: ۲۵۳ کارشناس فوریت‌های پزشکی، در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران، در ۳۱ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۳ ایستگاه سلامت طرح نوروزی در ورودی شهرستان های  آبادان، خرمشهر و شادگان و ۳ ایستگاه سلامت طرح نوروز در یادمان‌های شهدا شرکت داشتند.

او تجهیزات اورژانس منطقه برای امداد رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی را ۳۱ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ دستگاه موتورلانس اعلام کرد و گفت: با به پایان رسیدن طرح نوروزی دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در بخش اورژانس پیش بیمارستانی تلاش خواهد کرد تا با آمادگی برای اجری طرح سلامت اربعین خدمات بهتری را به زائران اربعین حسینی ارائه دهد.

پیش از این رئیس اورژانس کشور از آمادگی و استقرار  سه هزار پایگاه اورژانس برای نوروز امسال در سراسر کشور خبر داده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.