سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان گناوه:

ایجاد فضای کسب و کار متناسب با ظرفیت‌های شهرستانی است

فرماندار شهرستان گناوه گفت: احیاء و ایجاد فضای کسب و کار جزء با توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز منطقه‌ای امکان پذیر نیست.

محمدتقی صفری در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، گفت آموزش‌های مهارتی لازمه توسعه است و نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست بنابراین آموزش‌های مهارتی بایستی بیش از پیش در جهت توسعه شهرستان گناوه مورد توجه قرار گیرد.

او می‌گوید: مهارت به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار و شرط لازم برای حیات افراد در فضای کسب و کار است که افراد فعال در این حوزه باید نسبت به ارتقاء مهارت‌های تخصصی شغل خود از طریق آموزش‌های مهارتی اقدام نمایند و افراد جویای کار فاقد تخصص نیز می‌توانند با بهره مندی از آموزش‌های مهارتی به افراد متخصص و ماهر در حوزه کسب و کار مورد علاقه خود مبدل شوند.

فرماندار شهرستان گناوه  ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان را ضروری دانست.

صفری می‌گوید: اگر می‌خواهیم گام مهم و موثری را در افزایش تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت و بهره وری تولیدات داخلی برداریم ناگزیر به توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

او مغفول ماندن حوزه گردشگری شهرستان گناوه به عنوان یک مزیت نسبی را از کاستی‌های این شهرستان در برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعلام کرد.

فرماندار گناوه گفت: آموزش‌های مهارتی با ورود به این حوزه و تربیت نیروی متخصص در این بخش می‌تواند گامی تاثیرگذار را در رونق بخش گردشگری شهرستان بردارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از ۷۰ حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گناوه آموزش داده می‌شود، گفت: آموزش حرفه‌های مهارتی در گناوه بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستا‌ها و شهر‌ها تدوین و اجرایی شده است.

عبدالمجید دراهکی اعلام کرد که ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی در این منطقه می‌شود.

او می‌گوید: برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغالزایی در شهرستان گناوه انتظار می‌رود آموزش‌های فنی و مهارتی در این شهرستان رونق و توسعه گرفته تا از این طریق بتوانیم شاهد توسعه آن باشیم.

دراهکی گفت: آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های مناطق شهری و روستایی ارائه می‌شود که در این راستا امسال آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی در گناوه آغاز شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.