سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تلاش مسئولان قضایی استان کرمان صورت گرفت؛

رهایی ۲۹ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پارسال ۲۹ محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی کرمان به زندگی بازگشتند.

یدالله موحد گفت: روحیه گذشت یکی از خصایص مهم و توصیه شده در قرآن کریم و ائمه اطهار است و در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان با تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، پارسال  میزان صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان کرمان مسرت بخش بود.

او  گفت: سال ۱۴۰۰ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد صلح و سازش و بازگشت تعدادی از محکومان قصاص به آغوش خانواده صورت گرفت که منجر به تحقق ۲۹ فقره صلح و سازش در استان کرمان  شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین به تدوین و اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار اشاره  کرد و گفت: این عمل از ابتکارات دادگستری کل استان کرمان بوده و برای نخستین بار در سطح کشور در استان کرمان اجرایی شده است.

به گفته او مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند، از این رو است که تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان کرمان برای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.

موحد به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط اشاره کرد و گفت: با توجه به این تاکیدات و دغدغه‌های مسئولان قضایی استان و با بررسی‌های دقیق صورت گرفته  از سوی مسئولان مربوطه طی پارسال  تعدا ۸۱۹ زندانی مورد عفو واقع شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

او می گوید: سال پیش رو نیز با کمک مسئولان قضایی و بررسی‌های کارشناسانه برنامه ریزی‌هایی  برای عفو خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.