سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰ درصدی توزیع کالا‌های اساسی در استان همدان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع بیش از ۱۴هزار تن کالا‌های اساسی در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز در استان همدان خبر داد.

غلامحسین تقوی  گفت: اقلام شامل گوشت گرم و منجمد مرغ، برنج، شکر و روغن  بود که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

او گفت:اکنون نیز در توزیع اقلام اساسی هیچ گونه مشکلی نداریم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع سازمان تعاونی روستایی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها همه سراسر استان فعال بوده و به صورت هماهنگ تا دورترین نقاط استان این اقلام اساسی توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هزار و ۸۰۰ تن سیب و پرتقال هم برای تنظیم بازار شب عید تامین شده بود که از این میزان هزار و ۳۰۰ تن توزیع شده و ۵۰۰ تن باقی مانده و در حال توزیع است.

تقوی گفت: همچنین هشت هزار تن برنج سهمیه داشتیم که پنج هزار تن توزیع شده و سه هزار تن  برای ایام ماه مبارک‌رمضان در حال توزیع است.

به گفته او هزار و ۹۰۰ تن شکر برای توزیع در مراکز صنفی و در بین خانوار‌ها توزیع شده و  اکنون نیز با توجه به ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به شکر در فروشگاه‌ها و مراکز در نظر گرفته شده در حال توزیع است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که برای ماه مبارک رمضان از بابت شکر و روغن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد به مقدار لازم و بیش از نیاز استان وجود دارد.

او گفت: اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن روغن برای استفاده صنفی و خانوار در نظر گرفتیم که توزیع شده و ۹۵ تن روغن مربوط به صنف باقی مانده که برای ایام رمضان برای شیرینی پزی زولبیا و بامیه در حال توزیع است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با توزیع گوشت مرغ منجمدنیز گفت: هزار و ۷۴۰ تن گوشت مرغ منجمد اسفند ماه و ایام تعطیلات نوروز توزیع شده است و این آمادگی را داریم هر وقت که لازم باشد توزیع مرغ منجمد را دوباره شروع کنیم.

تقوی گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش جوجه ریزی در مرغداری ها داشتیم که با توجه به جوجه ریزی‌هایی که در بهمن و اسفند ماه انجام شده در آینده نیز هیچ مشکلی از نظر کمبود مرغ در استان وجود نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.