سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۱۰۹ هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی از روانسر

فرماندار روانسر گفت : بیش از ۱۰۹ هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

سعدی مصطفی‌زاده گفت : ۷۶ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۳۳ هزار نفر از جاذبه‌ها و آثار تاریخی دیدن کردند.

به گفته فرماندار روانسر در این مدت سراب روانسر و غار قوری قلعه به ترتیب شاهد بیشترین بازدید کننده و گردشگر نوروزی بوده است.

اسکان بیش از ۳۶ هزار نفر در مهمانسرا‌های ادارات و اقامتگاه‌های بوم گردی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر خدمات سفر شهرستان روانسر گفت : بیشترین مسافرین این شهرستان از تهران، اصفهان، همدان و زنجان بوده اند، در این بازه زمانی بیش از ۳۶ هزار نفر واحد‌های آموزشی، مهمانسرا‌های ادارات و اقامتگاه‌های بوم گردی و چادر‌های مسافرتی در بوستان‌ها اسکان یافتند.

سیف‌الله رنجبر گفت: بازرسان و کارشناسان ادارات و ارگان‌های ذیربط نیز به صورت منظم از واحد‌های پذیرایی و ارائه دهنده مواد خوراکی و غذایی در سطح شهرستان بازرسی و در مجموع ۱۳۷ مورد بازرسی و نظارت انجام شده و ۲۵ فقره اخطار کتبی صادر شده است.

در این مدت ۱۰ غرفه صنایع دستی، سه غرفه سوغات، ۲۵ غرفه غذا‌های بومی محلی و هفت سیاه چادر در شهرستان دایر شد که حدود پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال فروش داشته‌اند.

۵۱۶ هزار مسافر و گردشگر از قصرشیرین بازدید کردند

فرماندار قصرشیرین از بازدید ۵۱۶ هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهرستان خبر داد.

مرادعلی تاتار گفت: این مسافران از مناطق مختلف کشور با توجه به اقلیم مناسب و شرایط آب و هوایی بسیار مطبوع، شهرستان قصرشیرین را برای سپری کردن تعطیلات نوروزی انتخاب کردند.

در مجموع ۳۴ درصد مسافران نوروزی شامل ۲ هزار و ۳۲۹ نفر در محل کمپ، کانکس و چادر‌ها و ۲ هزار و ۴۷۶ نفر در محل تاسیسات اقامتی وزارت و آموزش و پرورش و یک هزار و ۵۶نفر در مهمان سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کردند.

برابر بررسی‌های صورت گرفته در تعطیلات نوروز امسال، ۹۹ هزار و ۴۵۰نفر از مسافران و میهمانان نوروزی از مکان‌های تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

 ۹۸ هزار و ۳۷۰ نفر از مراکز تفریحی، ۷۸هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۹۱ هزار و ۱۳۰نفر از مراکز فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

برپایی سفره هفت سین، سیاه چادر‌های عرضه شیرینی‌های محلی، محصولات لبنی و نان و صنایع دستی و وجود مکان‌های اقامتی بسیار مطلوب، اجرای برنامه‌های شاد و نواختن ساز و دهل باعث شد تا گردشگران و مسافران بسیار زیادی این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند.

وجود آثاری از جمله مجموعه ساسانی و کاروانسرای شاه عباسی باعث شد این شهرستان شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.