سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۴۸ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از انجام ۴۸ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر کرمانشاه در طرح نوروزی خبر داد.

فرزین معتمدی گفت : از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ماه امسال ۴۸ عملیات امداد و نجات توسط نیرو‌های امداد و نجاتی در استان کرمانشاه انجام شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از ۴۸ عملیات امداد و نجات انجام شده ۲۹ مورد حادثه جاده‌ای با ۱۰۲ نفر آسیب، ۱۹ مورد رهاسازی و ۱۷ نفر ارجاع به مراکز درمانی، ۱۱ مورد امداد کوهستان که ۱۴ نفر نجات یافته و هفت نفر ارجاع به مراکز درمانی داشتند، در برف و کولاک اخیر ۲۵ نفر آسیب‌دیده و ۲۵ نفر نجات یافته‌اند و مراجعه هفت نفر به صورت حضوری به پایگاه‌های هلال احمر که ۲ نفر آن‌ها به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاونین استاندار در طول انجام طرح نوروزی، بازدید‌های مستمر را از تمامی پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر انجام دادند و با دستور استاندار کرمانشاه نیز عملیات زیباسازی مجموعه جمعیت هلال احمر، پایگاه‌ها و محوطه‌های جمعیت هلال احمر در راستای کار قرار گرفت و قبل از پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

در حوزه جوانان و فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر، ۱۵ پست نوروزی در میادین، ورودی شهر‌ها و مراکز گردشگری و تاریخی برای ارائه خدمات بشردوستانه مستقر شدند.

راهنمای مکان‌های گردشگری استان کرمانشاه به مسافرین، برپایی خیمه‌های نماز و آموزش مسائل مذهبی، احداث پایگاه فرهنگی، اجرای طرح به‌رفت و آموزش بهبود رفتار‌های ترافیکی که به صورت کشوری و در استان کرمانشاه نیز انجام شد، از جمله اقدامات بشردوستانه جوانان اعضای هلال احمر کرمانشاه در طرح نوروزی بود.

برگزاری طرح غربالگری و ایمنی مسافرین نوروزی، طرح سحاب یا سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه، اجرای طرح‌های ابتکاری مثل طرح رویش چلچراغ که روزانه ۷۵ نفر و در کل یک هزار و ۵۰۰ نفر در طرح شرکت کردند نیز از دیگر اقدامات بشردوستانه جوانان هلال احمر کرمانشاه در طرح نوروزی بود.

در زمینه کرونا اطلاع رسانی به ۱۳ هزار و ۶۷۲ نفر در خصوص جلوگیری از شیوع و مراقبت‌های مورد نیاز بیماری کرونا انجام شد.

اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و ایمنی در سفر به بیش از ۹ هزار نفر، غربالگری سلامت و ایمنی برای ۳ هزار و ۹۵۰ نفر، راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن به ۱۱ هزار نفر، آموزش‌های ترافیکی به ۷ هزار و ۹۰۰ نفر، کودکان بهره‌مند از فضای دوستدار کودک ۲ هزار و ۴۵۰ نفر، مراجعه به خیمه‌های نماز یکهزار و ۲۴ نفر و تعداد اقلام فرهنگی توزیع شده ۵۴ هزار و ۲۵۰ مورد بوده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.