سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحدث: رژیم صهیونیستی نگران تکرار درگیری‌های سال گذشته است

رسانه‌ها اعلام کردند صهیونیست‌ها نگران تکرار شرایط ماه رمضان گذشته و تنش‌های همزمان در غزه، کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ هستند.

«زیاد حلبی» خبرنگار شبکه تلویزیونی الحدث در مرز‌های نوار غزه، با اشاره به افزایش تنش‌ها میان نظامیان صهیونیست و مردم فلسطین درباره آماده باش ارتش اسرائیل اعلام کرد شاید رژیم صهیونیستی با توجه به تجربه ماه رمضان گذشته، نیرو‌های خود را به حال آماده باش درآورده است.

او چرایی این مسئله را اینگونه بیان کرد: اسرائیل می‌ترسد معادله راهبردی ارتباط بین جبهه‌های مختلف تثبیت شود که برای این رژیم به شدت نگران کننده است. یعنی اینکه جبهه‌های رویارویی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه با یکدیگر مرتبط شود و بر یکدیگر تاثیر بگذارد و پس از تنش‌ها در قدس و کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸، شاهد شلیک موشک‌هایی از نوار غزه باشیم. به نظر می‌رسد منابع امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل چنین ارزیابی دارند.

خبرنگار الحدث افزود: بر اساس تجربه سال‌های گذشته، اسرائیل برای جنگ در نوار غزه، بیشتر از نیروی هوایی استفاده می‌کند، بنابراین آماده باش نیروی هوایی اسرائیل برای جنگ احتمالی در غزه، اهمیت دارد. از نظر دفاعی هم باید سامانه‌های گنبد آهنین را در مناطق جنوبی، مرکزی و نیز شمالی مستقر کند، زیرا در دفعه گذشته، دو بار موشک از لبنان هم شلیک شد.

مصر و اردن و چند کشور دیگر عربی در تماس با اسرائیل به ویژه درباره مسجد الاقصی هشدار دادند. رژیم صهیونیستی برای زمینه سازی هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی در عید پاک یهودیان در هفته آینده آماده می‌شود. از این رژیم خواسته شده است ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را محدود نکند. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: چنین اقدامی به اوضاع امنیتی میدانی بستگی دارد.

در همین راستا رادیو ارتش اسرائیل روز دوشنبه گزارش داد سامانه گنبد آهنین در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در مجاورت مرز‌های نوار غزه به حال آماده باش کامل قرار گرفتند. رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد در صورت تشدید اوضاع در قدس، نوار غزه نیز وارد صحنه تنش‌ها خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.