سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمریکا:

ممنوعیت تحصیل دختران در گروه طالبان دو دستگی ایجاد کرده است

نماینده وزارت خارجه آمریکا برای زنان افغانستان گفت که طالبان بدون برآورده کردن شرایط بین المللی، شاهد کاهش تحریم‌ها و برسمیت شناسی نخواهد بود.

نماینده وزارت خارجه آمریکا برای زنان افغانستان گفت که در میان طالبان درباره ممنوعیت تحصیل دختران توافق نظر وجود ندارد و گروهی از آنان بازگشایی مکاتب را تصمیمی درست می‌داند.

به گفته رینا امیری، طالبان بدون برآورده کردن شرایط بین المللی، شاهد کاهش تحریم‌ها و برسمیت شناسی نخواهد بود.

امیری با اشاره به اختلافات داخلی طالبان گفت که این گروه باید تصمیم نهایی خود را در مورد تحصیل دانش آموزان دختر دوره ثانونی بگیرند.

او گفت: «کسانی در درون جنبش طالبان درک می‌کنند که بازگشایی مکاتب تصمیم درستی است. زیرا، این تصمیم در راستای بقای سیاسی شان نیز است.»

به گفته او، افغان‌ها نیز نارضایتی و خشم خود را از این تصمیم طالبان ابراز کرده اند. زیرا، اکثریت مردم این کشور طرفدار تحصیل دختران هستند.

امیری افزود که عدول طالبان از وعده‌های خود در مورد حق تحصیل زنان پرسش‌های زیادی را در مورد چگونگی تعامل با این گروه به وجود آورده است.

او در مورد کاهش تحریم‌ها و عادی شدن روابط طالبان با جهان گفت که وقتی گروه طالبان، شرایط مطرح شده را نقض می‌کند، کمتر شدن یا نرم تر شدن تحریم‌ها به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.