سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قشم در وضعیت آبی کرونا قرار گرفت

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت جزیره قشم با کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونایی در فهرست شهرهای عادی و در وضعیت آبی قرار گرفت.

یاسر مرادی سرپرست شبکه بهداشت قشم با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی ۱۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط دریافت واکسن بودند،گفت: تا کنون ۳۷ هزار ۷۵۲ نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمامی افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با نظر کارشناسی متخصص و بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند.

وی گفت: همچنین با تلاش های انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار ۳۴ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت قشم تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ دُز اعلام کرد و گفت: ۱۲۱ هزار و ۲۹ دُز از این میزان در مرحله اول بوده است.

مرادی گفت: بیش از ۸۵ درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند در مواجه با کرونای امیکرون از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا را در جزیره قشم را از زمان ورود این ویروس به کشور ۱۳ هزار و ۵۰۶ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد موارد بستری طی دو هفته اخیر در جزیره قشم ۱۴ نفر، تعداد موارد بستری طی یک هفته اخیر در این جزیره چهار نفر و تعداد بستری در حال حاضر در بیمارستان ۲ نفر ثبت و گزارش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.