سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همدان:

طرح رمضان برای اقلام پر مصرف اجرایی می شود

مدیرکل استاندارد همدان گفت: طرح رمضان برای اقلام پر مصرف در همدان اجرایی می‌شود.

محمد مددی گفت: در این طرح اقلام پرمصرف از نظر کیفیت و دارا بودن نشان استاندارد کنترل می‌شوند تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان پیش نیاید.

او گفت: این طرح در بازار‌ها و شبکه‌های توزیع سراسر استان به کمک بازرسان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

مددی گفت: در طرح رمضان اقلامی همچون خرما، شیرینی جات، لبنیات، قند و شکر، برنج و انواع روغن‌های خوراکی و سایر کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که در ماه رمضان فراوان مصرف دارند به طور مستمر کنترل می‌شوند.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: این بازرسی‌ها با هدف صیانت و حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود تا بازار برای عرضه کالا‌های بی کیفیت ناامن شود.

او گفت: در این بازرسی‌ها از محصولات گوناگون نمونه‌هایی خریداری و برای ارزیابی به آزمایشگاه‌های تخصصی استاندارد ارسال می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: کالا‌هایی که در این طرح کیفیت سنجی می‌شوند مشمول استاندارد اجباری هستند و هرگونه نبود انطباق با موازین استاندارد، تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

مددی گفت: علاوه بر شبکه توزیع، بر عملکرد واحد‌های تولیدی زیرپوشش استاندارد اجباری نیز نظارت دقیق و مستمر داریم به طوری که نمونه برداری از کارخانه‌ها و صنایع استان صورت می‌گیرد تا از تولید و عرضه کالا‌های غیراستاندارد و کم کیفیت به بازار‌های مصرف جلوگیری شود.

او از مصرف کنندگان خواست با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالا‌ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن مطلع شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.