سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۱۸۵زندانی جرائم غیرعمددرسال ۱۴۰۰از زندان های هرمزگان

 رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۰ به همت خیران و ستاد دیه، ۱۸۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها و ندامتگاه های این استان آزاد شدند.

مجتبی قهرمانی گفت : بدهی این افراد افزون بر یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بود که در نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ از شکایان تخفیف گرفته شد.

وی گفت: مشارکت های مردمی و کمک های خیران نیک اندیش و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بخش دیگری از اقدام‌های ستاد دیه برای آزادی این زندانیان بوده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده اند، امری خداپسندانه بوده و باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

قهرمانی گفت: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تاثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز سرعت می‌ بخشد.

این مقام قضایی گفت: خوشبختانه مردم مومن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

وی در پایان گفت: ستاد دیه استان هرمزگان بتواند در سال ۱۴۰۱ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت های بیشتری دست یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.