سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نترسند

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: آمار واکسینه شدن کودکان زیر ۱۲ سال در استان کمتر از ۲۰ درصد است و خانواده‌ها نباید از واکسن زدن کودکان بترسند.

ناهید جعفری گفت: با توجه به بازگشایی مدارس واکسیناسیون کودکان واجب است.

او گفت: توصیه ما در درجه اول به واکسیناسیون کامل والدین و بعد کودکان است و حتما خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند در مدارس از ماسک استفاده و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

جعفری می‌گوید: در دید و بازدید نوروزی امسال مردم تصور کردند، چون محدودیتی اعمال نشده شرایط عادی شده و دستورالعمل‌های بهداشتی را در این ایام کمتر رعایت کردند.

او گفت: متاسفانه تعداد زیادی از افراد واجد شرایط در استان هنوز واکسن دُز سوم را دریافت نکرده اند.

جعفری گفت: کارایی واکسن‌ها به گونه‌ای است که بعد از مدتی از تزریق آن ها، سطح ایمنی کاهش پیدا می‌کند و ما به محرکی برای افزایش ایمن شدن نسبت به ویروس نیاز داریم.

او می‌گوید: دز سوم همان محرکی است که سطح ایمنی را افزایش می‌دهد به همین دلیل بر تزریق نوبت سوم اصرار می‌شود و حتی ممکن است با تغییر رفتار ویروس، کار به تزریق دز چهارم هم برسد.

جعفری گفت: ۱۶۲ هزار نفر هم در استان نوبت دوم واکسن خود را دریافت نکرده اند و این افراد نباید تصور واکسینه شدن داشته باشند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مجموع واجدان شرایط واکسیناسیون در گلستان تا کنون ۹۳ و ۳ دهم درصد دوز اول، ۸۲ و ۷ دهم درصد دوز دوم و ۳۶ و هشت دهم درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دوز سوم را دریافت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
من میگویم از واکسن کرونا برای کودکان بترسید . در آینده متوجه خواهید شد .