سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال از واکسیناسیون نوبت سوم در سیستان و بلوچستان قابل قبول نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود فعال بودن مراکز تزریق واکسن کرونا در تعطیلات نوروز، تنها ۳۵ هزار و ۷۱۰ نفر از هموطنان در سیستان و بلوچستان از این خدمت استفاده کرده اند.

دکتر حبیب غزنوی گفت: این میزان تزریق در مراجعات حضوری هم استانی‌ها و مسافران نوروزی به مراکز تزریق واکسن و یا توسط تیم‌های سیار انجام شده است.

او گفت: با وجود آنکه شهرستان‌های چابهار، کنارک، ایرانشهر، خاش، دشتیاری، سراوان و سیب و سوران در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد قرار دارند، اما استمرار این وضعیت بعد از تا حدود زیادی تابع میزان استقبال عمومی از دز‌های تکمیلی واکسن کروناست.

او  پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم در جمعیت بالای ۱۸ سال استان را به ترتیب معادل ۸۵ درصد و ۷۲ درصد عنوان کرد .

غزنوی گفت: متاسفانه میزان استقبال از واکسیناسیون نوبت سوم در این گروه سنی به هیچ وجه قابل قبول نیست و تنها ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان ما دز سوم را دریافت نموده اند.

به گفته دکتر غزنوی پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ ساله دانش آموزی استان هم به ترتیب معادل ۹۴ درصد و ۷۶ درصد می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر تنها ۱۸۹ هزار و ۳۰۵ کودک ۵ تا ۱۲ سال در استان ما واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با توجه به آغاز مجدد فعالیت حضوری مدارس، لازم است تا خانواده‌ها از این امکان پیشگیرانه برای تضمین سلامت کودکان خود و سایر اعضاء خانواده حداکثر استفاده را داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: از مجموع ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۷۱ دز واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان ۲۶۴ هزار و ۸۲۲ دز به اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

او گفت: در ماه مبارک رمضان هم علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تمام انواع واکسن‌های موجود در سبد واکسیناسیون کشور را در اختیار دارند، واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی در اختیار هم استانی‌های عزیز قرار دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.