سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای مرد آلمانی که با تزریق ۸۷ دز واکسن کرونا کاسبی راه انداخت

مرد آلمانی کلاهبرداری که ۸۷ بار واکسن کرونا را ترزیق کرده بود سرانجام به دام پلیس افتاد.

با توجه به اینکه در چند کشور توصیه شده برخی از بیماران مسن‌تر چهار دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کنند، یک مرد متهم است که تعداد زیادی واکسن را با هدف کلاهبرداری دریافت کرده است.

به گزارش نیوزویک، این مرد ۶۱ ساله اهل آلمان که نامش فاش نشده، متهم است که حداقل ۸۷ دوز واکسن کووید دریافت کرده که گاهی اوقات به سه نوبت در روز می‌رسد. ظاهراً برنامه او جمع آوری کارت‌های واکسن پر شده برای فروش به افراد مخالف واکسن بوده است.

سخنگوی این سازمان به روزنامه محلی «فری پرس» گفت که او اکنون تحت بررسی مقامات آلمانی قرار دارد. گمان می‌رود که او در سایت‌های مختلف واکسیناسیون با کارت‌های خالی متفاوتی که نام واقعی او روی آن‌ها نوشته شده بود، حاضر شده است. پس از تکمیل آنها، او به روشی آن‌ها را تغییر می‌داد تا نام خود را حذف کند و آن‌ها را به طرفداران ضد واکسیناسیون می‌فروخت.


بیشتر بخوانید


مبلغی که او از این اقدام متقلبانه به دست آورده در حال حاضر مشخص نیست. پس از اینکه کارکنان صلیب سرخ متوجه او شدند، به آن‌ها گفته شد که هر زمان که در محل واکسیناسیون ظاهر شد به پلیس اطلاع دهند. همچنین اعتقاد بر این است که این مرد هر بار اطلاعات نادرستی در مورد سابقه پزشکی خود داده است که به او اجازه می‌دهد محدودیت‌های تعداد واکسن‌هایی را که ساکنان آلمان مجاز به دریافت آن هستند دور بزند.

فری پرس گزارش داد که این مرد به ندرت کارت بیمه درمانی خود را هنگام ثبت نام برای عکسبرداری ارائه می‌کرد. اگر او اطلاعات بیمه‌ای می‌داد، ممکن بود زودتر اقدامات غیر قانونی او مورد توجه قرار گیرد.

۸۷ بار واکسیناسیون که در حال حاضر توسط مقامات شناخته شده است از زاکسن سرچشمه می‌گیرد. گمان می‌رود که این مرد کلاهبرداری‌های دیگری را هم در سابقه داشته باشد، بنابراین تحقیقات در حال حاضر در سایر ایالت‌های آلمان در حال انجام است. اولین واکسیناسیون شناخته شده او ظاهراً در جولای ۲۰۲۱ انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.