سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفت سن غلات در ارسنجان شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از ریزش اولیه سن در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بدلیل سرمای شدید، ریزش این آفت نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر از تاریخ دهم فروردین ماه مشاهده شده است.

سید ناصر حسینی خرمی گفت: عملیات پایش و رصد مزارع این شهرستان برای تعیین نرم و زمان مبارزه در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با سن مادری صورت پذیرد.

او ضمن تاکید بر اینکه سمپاشی مزارع باید قبل از تخم ریزی سن مادری و با هماهنگی مروجین پهنه انجام شود، گفت: مبارزه اصولی علیه سن مادری موجب کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

حسینی خرمی گفت: علی‌رغم تأخیر در ریزش آفت مذکور، به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری احتمال افزایش جمعیت سن و در نهایت سن زدگی در مزارع گندم بالا خواهد بود و لذا رعایت اصول مبارزه، استفاده از سموم توصیه شده در زمان مناسب و زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از عوامل مهم دستیابی به نتایج مطلوب کنترل آفت سن هستند.

این مقام مسئول گفت: این آفت به عنوان آفت کلیدی گندم، نقش به سزایی در کاهش عملکرد کیفی و کمی گندم دارد و عدم مبارزه به موقع باعث افزایش جمعیت آفت در سال بعد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.