سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز زنجان در ماه ضیافت الله

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت:صدا و سیمای مرکز زنجان امسال هم با ویژه برنامه‌های متعددی میهمان سفره‌های روزه داران در ماه رمضان خواهد بود.

لطیفی گفت: ویژه برنامه افطار سیما «عطرلی بهار» نام دارد که در ساعات افطار میهمان سفر‌های مومنین روزه دار خواهد بود.

او می گوید: بهره مندی از صحبت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش‌های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم «امید رهایی» با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکت‌های مردمی در آزادسازی زندانیان، وله‌های مختلف، ادعیه‌های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم‌های متعدد این برنامه است که از ساعت ۱۸:۴۵ تا هنگام اذان مغرب پخش می‌شود.


به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان ویژه برنامه «اوباشدانلیق» هم  هنگام سحرگاه از ساعت ۴ تا اذان صبح با آیتم‌های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر، همراه و میهمان بینندگان  خواهد بود.

لطیفی گفت: پخش زنده مراسم جمع خوانی قرآن مجید از صحن حسینیه اعظم زنجان از ساعت ۱۶:۴۵ به مدت یک ساعت، ویژه برنامه معرفی قاریان قرآن استان زنجان و معرفی موسسات قرآنی، برنامه گفتگو محور نسیم وحی با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی، برنامه قرار شب، برنامه کوتاه نکته‌های دینی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استانی و ویژه برنامه برنامه زنده شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.

او می گوید: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، شبکه اشراق هر روز با ۲ سریال ایرانی میهمان مخاطبان خود خواهد بود.

به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان سریال ۲۶ قسمتی قونشولار تولید مرکز زنجان از ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه و مجموعه تلویزیونی برادر جان در ۲۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۸  روی آنتن شبکه استانی خواهند رفت.

لطیفی گفت: برنامه‌های تأمینی ویژه برنامه‌هایی هم برای لیالی قدر و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و عید سعید فطر در نظر گرفته شده است که فراخور این ایام پخش خواهد شد.

او می گوید:  ویژه برنامه «اوباشدانلیق» هم ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر در شبکه استانی صدا است که از ساعت ۴ و ۳۰  دقیقه تا هنگام اذان صبح پخش می‌شود و سعی شده تا با آیتم‌هایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه‌ها و ادعیه مخصوص سحر  ساعاتی پر از معنویت را برای شنوندگان خود فراهم  شود.

به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان دیگر ویژه برنامه رادیو «رحمت آیی» نام دارد که در زمان افطاراز ساعت ۱۹ پخش می‌شود و شامل آیتم‌هایی مانند آداب و رسوم رمضان، بخش نمایش، ارتباط با استان‌های مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندان‌ها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی و سخنرانی می‌باشد.

لطیفی گفت: پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم همزمان با شبکه اشراق از دیگر برنامه‌های صدا برای این ایام می‌باشد، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس، شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) و عید فطر نیز ویژه برنامه‌های متعددی خواهد داشت. 

او می گوید: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید ۳ گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام و غبار روبی مساجد، ۵ گزارش ویژه جشن گلریزان و گزارش‌های مرتبط با اکرام ایتام، گزارش‌های خبری فعال بودن چرخ‌های تولید در کارخانه‌ها با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری‌ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، سلسله گزارش‌های آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد و گزارش رمضان در روستا، همراه مخاطبان بخش‌های خبری خواهد بود.

معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید و پخش آیتم منبر یک دقیقه‌ای در خصوص مسائل اعتقادی از علمای استان زنجان، تولید و پخش دعای روز مبارک رمضان به زبان‌های عربی، فارسی و ترکی منظوم، تبلیغ پویش مردمی از عید تا عید در خصوص آزادسازی زندانیان سرپرست خانوار تا عید فطر، بهره گیری از ظرفیت تولیدات در سیما و صدا و ایجاد ارتباط بیشتر بین برنامه‌های زنده و فضای مجازی با مخاطبان، تولید اینفوگرافیک و پوستر مرتبط با موضوعات ماه مبارک رمضان، بازنشر تولیدات سیما و صدا در بستر‌های فضای مجازی، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز و بارگذاری تولیدات مرتبط با ماه مبارک رمضان، انتشار روزانه احکام شرعی مرتبط با ماه مبارک رمضان و تولید پادکست گرافی با محوریت مباحث دینی و اعتقادی در راستای جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.