آقای پایدار با بیان اینکه ارزش پروندههای تخلفاتی آذربایجان شرقی در طرح نظارتی نوروز حدود ۶۶.۵ میلیارد ریال بود گفت: گشتهای مشترک نظارتی به همت تمامی دستگاههای مسئول استانی در ایام نوروز تداوم داشته و در بیش از یک هزار و ۳۰۰ گشت مشترک، ۳۲۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال تشکیل شد.
رعایت دقیق درصد سود قانونی و مصوب و همچنین صدور صورتحساب و درج قیمت کالا و خدمات از مهمترین بخشهای نظارتی در طرح نظارتی نوروز بوده و با برنامههای ابلاغی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان، علاوه بر ایام نوروز در جهت صیانت از حقوق شهروندان نظارتهای میدانی و سیستمی در ایام ماه مبارک رمضان نیز تداوم خواهد داشت.
عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت موازین بهداشتی عمده تخلفات واحدهای صنفی و خدماتی در جریان اجرای طرح نظارتی نوروز بود.
واحدهای خدماتی امداد و نجات، آتش نشانی، اورژانس، هتل، واحدهای غذاخوری، اسکان فرهنگیان، امدادخودرو، چادرها عرضه میوه شب عید، محل برگزاری نمایشگاه ویژه نوروز و پایانههای مسافربری از جمله واحدهای خدماتی استان بودند که در قالب گشتهای مشترک بازرسی در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ مورد نظارت قرار گرفتند.
مجموع شکایات دریافتی قابل پیگیری از هفتم اسفند پارسال تاکنون ۶۴۳ مورد است.
در طرح نظارتی نوروز بازرسان صمت آذربایجان شرقی با همکاری سایر دستگاههای متولی اعم از جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی براساس برنامههای پیش بینی شده در حوزه نظارت بر عرضه کالا و ارائه خدمات بر مناطق ده گانه تبریز نظارت داشتند.
بازرسیهای شکایت محور نیز با جدیت در ایام نوروز در دستور کار قرار داشت.
با متخلفان صنفی حسب ضوابط برخورد قانونی خواهد شد و شهروندان عزیز میتوانند شکایات و گزارشهای خود را از طریق درگاههای مختلف سازمان صمت بویژه سامانه تلفنی ۱۲۴ مطرح کنند.