سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص مرحله نخست اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن گلستان

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان از تخصیص مرحله نخست اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن استان خبر داد.

سید محمد حسینی گفت:برای سفر رئیس جمهور ۴ مصوبه پیشنهادی داشتیم و با حمایت استاندار سه درخواست ما در حوزه بنیادمسکن به تصویب رسید که مرحله نخست اعتبارات نیز به استان ابلاغ شده.

حسینی در مورد مصوبه ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر استان گفت: در این بخش برای مرحله نخست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد که در هفته‌های آینده عملیات اجرایی این  طرح ها آغاز می‌شود.

او گفت: برای بهسازی بافت باارزش و تاریخی روستا‌های استان ۲۰ میلیارد تومان برای فاز اول، اختصاص یافت و کار اجرایی این طرح ها نیز در یک ماه آینده آغاز خواهد شد، ضمن اینکه توزیع شهرستانی اعتبارات نیز انجام شده است.

‌ حسینی در مورد مصوبه تکمیل واحد‌های مسکونی اقشار محروم و کم‌درآمد هم گفت: حدود ۳ هزار واحد مسکن برای اقشار محروم در استان ساخته شد، اما به علت تورم و گرانی مصالح و مسائل اقتصادی تعدادی از این واحد‌ها هنوز تکمیل نشدند.

او گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد با حمایت بنیاد مستضعفان برای تکمیل این واحد‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود. امیدواریم با تخصیص هرچه زودتر این اعتبارات بتوانیم تا تابستان امسال این واحد‌ها تکمیل شود.

حسینی گفت: حدود نیمی از جمعیت استان در روستا‌ها سکونت دارند که بازنگری و اجرای طرح‌های هادی برای آنها ضرورت دارد.

او گفت: این موضوع جزو اولویت‌های استان بود، اما چون در آستانه سفر ردیف ملی طرح هادی حذف شده بود این طرح از لیست مصوبه‌ها خارج شد، اما با پیگیری نمایندگان، این ردیف ملی بار دیگر برگشت و پس از آن دو مکاتبه از سوی استاندار با معاون اول رئیس جمهور انجام شد تا اعتبارات ویژه‌ای برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در استان اختصاص داده شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: حدود ۷۰ درصد مراجعه‌های مردمی در جریان سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی بود .

به گفته حسینی طرح هادی حدود ۵۵۰ روستا در استان نیمه‌ تمام است و امیدواریم این طرح ها در مصوبه‌های مکمل سفر گنجانده شود، چرا که اجرای طرح‌ های هادی روستایی سبب اشتغال و رونق تولید و همچنین ماندگاری جمعیت در روستا‌ها خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.