سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۷۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری دریایی گیلان

بیش از ۷۷ هزار نفر از زمان شروع طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ از جاذبه‌های گردشگری دریایی گیلان بازدید کردند.

استان گیلان دارای ۲۷۰ کیلومتر خط ساحلی است و در تمامی ماه های سال به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی میزبان شمار بسیار زیادی از مسافران نوروزی و گردشگران دریایی است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به عنوان مرجع دریایی استانی برای افزایش سطح ایمنی دریانوردی از طریق اشاعه فرهنگ ایمنی، اطلاع رسانی نکات ضروری ایمنی به گردشگران دریایی، کنترل و بازرسی ایمنی محور شناور‌ها به خصوص قایق های تفریحی در آبراه های استان ضمن کاهش سوانح دریایی، زیر ساخت‌های لازم را جهت رونق بخشی به صنعت گردشگری دریایی فراهم آورد.

این اداره کل هر ساله در بازه نوروز برنامه های ویژه ای را به منظور تامین ایمنی و امنیت ناوگان مسافری و گردشگری دریایی تدارک دیده و به اجرا میگذارد و این در حالی است که طرح ایمنی گردشگری دریایی که بطور مستمر در تمامی ماه های سال فعال است.

اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی و برنامه‌های مرتبط با آن در استان، تاثیر چشمگیری بر افزایش سطح ایمنی سفر‌های دریایی و کاهش سوانح دریایی شناور‌های تفریحی و مسافری داشته است.

تشکیل تیم اجرایی طرح گردشگری دریایی ویژه نوروز و برگزاری جلسات هماهنگی داخلی جهت هماهنگی، تعیین چهارگروه بازرسی و برنامه ریزی، جهت بازدید از تمامی مراکز گردشگری و تعاونی‌های قایقرانی سراسر استان، برگزاری جلسه و دوره آموزشی برای فرماندهان شناور‌های تفریحی و یادآوری رعایت موارد ایمنی به خصوص در ایام پرتردد نوروز، چاپ ۱۵ عدد بنر جهت نمایش موراد ایمنی گردشگری دریایی و سامانه ۱۵۵۰ و نصب آن‌ها در سراسر استان از آستارا تا چابکسر، نمایش در تلویزیون‌های شهری، چاپ ۱۵۰۰ عدد بروشور و توزیع در تعاونی‌های قایقرانی جهت اشاعه فرهنگی دریانوردی و آگاه سازی گردشگران، برگزاری دوره آموزشی برای تیم همیاران ناجی و تجهیز همیاران به تجهیزات ایمنی از قبیل حلقه و جلیقه نجات جهت آمادگی برای همکاری و همچنین اخذ دسترسی به سامانه عملیات سازمان و انجام هماهنگی لازم با مراکز کنترل ترافیک دریایی استان و اتحادیه تعاونی قایقرانی جهت دریافت و ثبت آمار گردشگران در سامانه از جمله اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.