سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس خبر داد

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان برای توسعه ورزش در بودجه امسال

قالیباف نوشت: نمایندگان مجلس این مبلغ را از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده بودجه امسال به توسعه ورزش اختصاص داده‌اند.

رئیس مجلس در صفحه مجازی خود نوشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ارتقای ورزش بانوان، ورزش مدارس و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص یافته است.

گفتنی است، در ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده که ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، همگانی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.

بر این اساس ۱۷ اسفند پارسال مجلس دولت را مکلف کرد ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد.

بر اساس مصوبه نمایندگان، این مبلغ در ردیف‌های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی می‌شود و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.

این اعتبار فقط در استان‌ها هزینه می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.