سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ماه مبارک رمضان از فردا در شماری از کشورهای اسلامی

شماری از کشورهای اسلامی، روز یکشنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی، امروز (شنبه) را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند، شماری دیگر از کشورهای اسلامی فردا (یکشنبه) را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

کشورهای اندونزی، برونئی، مالزی، عمان، اردن، مراکش با اعلام عدم رؤیت هلال ماه رمضان در شامگاه جمعه، فردا (یکشنبه) را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

این در حالی است که ماه مبارک رمضان از امروز شنبه در مصر و ۱۷ کشور عربی آغاز شد. مصر و عربستان سعودی، امارات روز گذشته اعلام کردند که هلال ماه رمضان را رؤیت کرده و شنبه (امروز) را روز اول رمضان اعلام کردند. پس از این نیز کشور‌های کویت، بحرین، عراق و یمن، فلسطین و لبنان اعلام کردند که ماه رمضان از روز شنبه پس از رویت هلال ماه آغاز می شود.

وزارت اوقاف سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماه رمضان از روز شنبه آغاز می‌شود و تونس، الجزایر و سومالی، جیبوتی و موریتانی نیز امروز (شنبه)، اولین روز ماه مبارک رمضان را اعلام کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۷:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
« لَبَّیكَ الّلهُمَّ لَبَّیكَ، لَبَّیكَ لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلكَ، لاشَریكَ لَكَ لَبَّیكَ» خداوند جل جلاله را کرور کرور شکر سپاس که بر ما بندگان حقیرش منت گذاشت و عمری و توانی و توفیقی باز عنایت کرد و به این بنده حقیر فقیر کمترینش عنایت کرد و اجازه فرمود که به ضیافت میهمانی عظیم باشکوهش در ماه رمضان کریمش صادقانه برای جلب رضایتش ‫قربت الی الله ورود کنیم امید که همه روزه داران این ماهش را جزو روزه داران واقعی صادقش قبول و قرار دهد و از این ماه ضیافت باشکوه با عظمت غیر قابل وصفش موفق و پیروز سربلند بخشوده از گناهانمان بیرون بیاییم و در عید فطر خداوند جل جلاله به همه روزه داران واقعیش عیدی کریمانه اش را عنایت فرماید . و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه . آمین یا رب العالمین .