سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقبت های آتش نشانی در روز طبیعت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه در راستای جلوگیری از آتش سوزی در طبیعت از مردم خواست از روشن کردن آتش و استفاده از منقل ذغالی درون چادر، خودداری کرده و در پایان روز حتما آتش و ذغال‌های روشن را با آب کافی خاموش کنند.

فرهاد فرهودی گفت : ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر کرمانشاه به صورت ویژه برای روز طبیعت با هدف تأمین ایمنی شهروندان آماده باش هستند این ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه خودرو‌های سبک و سنگین اطفاء حریق، امدادی و موتورسیکلت‌های سیار آتش‌نشانی در مناطق شلوغ و بوستان‌ها در قالب گشت‌های ویژه حضور دارند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه طی این مدت آتش‌نشانان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه حادثه احتمالی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

از مردم درخواست می شود به دلیل پر ترافیک بودن جاده‌ها و معابر در این روز با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از روشن کردن آتش در کنار خودروها، درختان و بوته‌های خشک خودداری کنند.

رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاثیر بسزایی در کاهش حوادث روز طبیعت دارد، از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کرده و از برپایی چادر در مسیل‌ها و یا کنار رودخانه‌ها پرهیز کرده و برای گرمایش درون چادر به هیچ عنوان از پیک نیک و یا ذغال استفاده نکنند.

مردم به خاطر داشته باشند که ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق‌ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنند.

از مردم درخواست داریم محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنند، چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعا آتش سوزی بوجود می‌آید.

در صورت بروز هر گونه حادثه با حفظ خونسردی، مراتب را سریعا با تلفن امدادی ۱۲۵ به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اطلاع دهند و از محل حادثه فاصله بگیرند.

امیدواریم همشهریان عزیز با رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت از بروز حادثه جلوگیری کرده و تعطیلات نوروزی را با خاطره خوشی به پایان برسانند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.