سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۱۲۰ هزار مسافر از سد دز

 مدیرعامل سد و نیروگاه دز در شمال خوزستان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی به صورت انفرادی و هم کاروان راهیان‌نور از جاذبه های سد دز اندیمشک در شمال خوزستان دیدن کردند.

سعید رئوفی نسب گفت: این تعداد مسافر و کاروان راهیان نور از روز ۲۳ اسفندماه – همزمان با سالروز آغاز بهره برداری سد و نیروگاه دز - تا پایان امروز جمعه ۱۲ فرورودین در قالب ۲۳ هزار و ۸۸۴ دستگاه خودرو سواری، اتوبوس و مینی بوس موفق به بازدید از سد دز شدند.

به گفته او  پس از ۲سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا ستاد نوروزی سد و نیروگاه دز به منظور استقبال شایسته از میهمانان نوروزی ۱۴۰۱ تشکیل شد.

 مدیرعامل سد و نیروگاه دز در شمال خوزستان می‌گوید: یکصد نفر از همکاران واحد‌های مختلف حراست، بهره برداری، فنی مهندسی، روابط عمومی، ایمنی و بهداشت، درمانگاه، خدمات، آتش نشانی و دیگر همکاران در قالب ستاد نوروزی وظیفه خدمات رسانی و مشایعت گردشگران و مسافران را برعهده داشتند.

این مقام مسئول گفت: با توجه مسیر ۱۱ کیلومتری از دروازه مرکزی تا روی سد، امکاناتی از قبیل نمازخانه، آب آشامیدنی، رستوران، فروشگاه، اورژانس و گشت ایمنی و ایستگاه‌های اطلاع رسانی و مشایعت میهمانان در طول مسیر فراهم شد.

به گفته آقای رئوفی نسب  همچنین در این مدت کارشناسان بهره برداری شرکت نیز با استقرار در روی دیواره سد ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات میهمانان را بر عهده داشتند.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز گفت: بازدید سد دز از روز دوم لغایت ۱۲ فروردین از ساعت ۸ الی ۱۶ بود، اما در روز‌های پایانی اسفند و سال نو نیز هموطنان جهت بازدید مراجعه نموده اند که برای تکریم ایشان امکان بازدید برایشان فراهم شده بود.

او جاده‌های زیبای تونلی و سخت گذر، مسیر کوهستانی و دیواره و دریاچه سد را از جمله نقاطی عنوان کرد که مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفت.

این مقام مسئول در پایان از زحمات کارکنان سد و نیروگاه دز در میهمان نوازی و استقبال و خدمت رسانی به میهمان نوروزی قدردانی کرد و گفت: بازدید‌های نوروزی از سد دز امروز ۱۲ فروردین ماه خاتمه یافت.

سد و نیروگاه دز در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و یکی از مهمترین اماکن گردشگری شمال خوزستان محسوب می‌شود.

این سد هرسال در ایام نوروز به طور میانگین پذیرای ۱۵۰ هزار میهمان نوروزی بوده.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.