سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش بزرگان فوتبال به همگروهی ایران و آمریکا

در جریان قرعه کشی جام جهانی قطر، ایران با آمریکا و انگلیس همگروه شد که این همگروهی واکنش‌های متفاوتی داشت.

مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر ساعاتی پیش با حضور جمعی از بزرگان این ورزش برگزار شد. در جریان این مراسم تیم ملی کشورمان در گروه B با دو تیم انگلیس و آمریکا همگروه شد. این همگروهی اما با واکنش برخی از سایت‌های معتبر ورزشی و نیز ورزشکاران مختلف مواجه شد.

در همین رابطه سایت «الحره» عربی در واکنش به قرعه تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها نوشت: گروه دوم جام جهانی بعد از قرار گرفتن ایران در کنار آمریکا جذابیب خاصی گرفت. شاهد رقابتی جذاب و تماشایی میان دو دشمن استراتژیک در فوتبال خواهیم بود؛ همچنین حضور انگلیس در کنار پلی آف اروپا نیز به جذابیت این گروه افزود.

سایت انگلیسی «سان» که این قرعه‌کشی را به‌صورت زنده پوشش می‌داد، از قرعه‌ای که نصیب شاگردان گرت ساوت‌گیت شد به‌عنوان قرعه‌ای بزرگ یاد کرد. در بخشی از گزارش «سان» آمده است که انگلیس پیش از این بنا به دلایل مشخص هرگز با ایران بازی نکرده است و حالا باید در اولین بازی خود در جام جهانی قطر با ایران روبه‌رو شود.

در بخش دیگری از این گزارش؛ از رویارویی مجدد آمریکا و ایران نیز به‌عنوان «مادر نبردهای فوتبالی» یاد شده است.


بیشتر بخوانید 


در واکنشی دیگر ساوت گیت به همگروهی با ایران و آمریکا در جام جهانی گفت: آمریکا و ایران تیم‌هایی هستند که از سال‌های دور باهم بازی نکردند و تیم سوم ناشناخته است اما دربی احتمالی انگلیس را رقم می‌زند، ما باید از گروه صعود کنیم. هدف اول ما صعود از گروه است. در این شرایط تمام افکار ما با مردم اوکراین است و باید ببنیم چه اتفاقی برای آن‌ها رخ می دهد.

اما گرت در پایان مراسم با خنده و شوخی پاسخ خبرنگار ایرانی را نداد!

سرمربی تیم ملی آمریکا نیز درباره نتیجه این قرعه کشی و مصاف با ایران گفت: ما فکر می کنیم در گروه خوبی افتادیم. هر حریفی در جام جهانی دشوار است. بازی با انگلیس، هیجان‌انگیزی است، ایران حریف متفاوتی برای ماست که در مقدماتی عملکرد خوبی داشت و پس از آن باید منتظر باشیم تا حریف سوم خود را ببینیم. به طور کلی من از گروه راضی هستم و برای شروع هیجان‌زده هستم. ما اخیراً در یک بازی دوستانه با ولز بازی کردیم، اسکاتلند را می شناسیم.

دراگون اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی کشورمان هم در واکنش به همگروهی‌های ایران در مرحله اول رقابت‌های جام جهانی گفت: من فکر می‌کنم قرعه ما می‌توانست بدتر از این هم باشد. این جام جهانی است و همه تیم های شرکت‌کننده خوب هستند. من همیشه گفتم تیم خیلی خوبی داریم و شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم، به مسائل سیاسی با آمريکا توجه نمی‌کنم، ما این مسئله را قبلا در بازی‌‌هایی مثل دیدار باعراق نشان دادیم و توجهی به این مسائل نداریم.

گری نویل مدافع اسبق تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد گفت: روابط میان ایران، آمریکا و انگلیس در این سال ها خیلی عالی نبوده و تقابل تیم ایران با این کشور ها رقابت خاصی را رقم خواهد زد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
مرد عنکبوتی
۱۵:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حرف الکی نزن ما صعود میکنیم باید به خودمون امید وار باشیم
اون بازی هم که مقابل کره باختیم خب بازیکن نداشتیم
حالا تو پرانتز من نمی دونم مگه بقیه بازیکنان چی کاره هستند تو زمین خب مگه چی کمتر از سردار و مهدی و علیرضا دارند
خب اون ها هم گل می زدند
Radin
۱۳:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اگه جلوی انگلیس بشه امتیاز گرفت میشه امیدوار بود به سعود ولی ما چسبیدیم به انگلیس و امریکا یادمون باشه برنده پلی اف خطر اصلیه مثل جام جهانی برزیل که از بوسنی ۳ تا خوردیم و جلوی ارژانتین و نیجریه خوب بودیم پس جو گیر نشیم و به فکر سعود نباشیم شکست یا امتیاز در مقابل انگلیس واقعا یه تیم اماده میخاد که ما مقابل کره نشون دادیم تیم خیلی اماده ای نداریم در کل ایشالا ۳ بازی خوب رو از تیم ملی ببینیم و در خور احترام
مرد عنکبوتی
۲۳:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
وااای خدا چه گروه خوبی بچه ها ما امسال میام بالا از گروه
آخه انگلیس و آمریکا چیه ما و انگلیس از گروه صعود میکنیم
س.ا
۲۰:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز علی دایی تو اون زمینه ها هم که فرمودید یکی از پرچمداران کشوره کور شود هر انکه نتواند ببین
باران
۱۱:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
عجب!!

مگه قبل از این روابط امریکا و انگلیس با ایران ، عالی یا خوب بود !!!؟؟؟