سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم خودداری از شنا در رودخانه‌ها در روز طبیعت

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از شهروندان خواست نسبت به شنا کردن در رودخانه و آب‌های ناشناخته جدا پرهیز و مراقبت از کودکان در کنار رودخانه، گودال و چاه‌ها را جدی بگیرند.

محمد هادی قانع به همشهریان در خصوص روز طبیعت توصیه‌های ایمنی کرد و گفت: شهروندان در دامن طبیعت از برافروختن آتش در نزدیکی مواد سریع الاشتعال خودداری کنند، زیرا احتمال گسترش حریق وجود دارد.

او گفت: در صورت بالا رفتن از کوه و نقاط صعب العبور، از مکان‌هایی عبور کنید که امکان برگشت وجود داشته باشد و در مسیر برگشت احتمال سقوط و پرتاب وجود نداشته باشد.

قانع با بیان اینکه سعی کنید از بالا رفتن کودکان خود از درختان جلوگیری کنید، زیرا احتمال سقوط و آسیب دیدگی وجود دارد، گفت: از برپایی تاب‌های سنتی با استفاده از شاخه‌های کم استقامت درختان خودداری کنید، زیرا احتمال شکستن شاخه و سقوط کودکان زیاد است.

این مقام مسئول گفت: از برپایی چادر در کنار رودخانه، حاشیه جاده و دامنه کوه خودداری کنید. همچنین از شنا کردن در رودخانه و آب‌های ناشناخته جدا پرهیز و مراقبت از کودکان در کنار رودخانه، گودال و چاه بسیار مهم است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: قبل از ترک منزل حتما از بسته بودن شیر گاز و کلید تاسیسات برودتی و حرارتی اطمینان حاصل کنند و وسایل برقی داخل منزل را از پریز خارج کنید، زیرا در صورت گرم شدن، احتمال حریق و آتش سوزی وجود دارد.

او گفت:  با استفاده از شاخه‌های کم استقامت درختان خودداری کنید، زیرا احتمال شکستن شاخه و سقوط کودکان زیاد است و پس از اسکان در محل مورد نظر، به دلیل احتمال ورود حیوانات و جانورانی، چون مار و عقرب، درب‌های خودرو خود را کاملا ببندید.

قانع گفت: در زمان جمع آوری وسایل جهت بازگشت به منزل، مطمئن شوید که جانوران موذی به همراه ظروف به داخل اتومبیل و در نتیجه منزل شما منتقل نشوند و قبل از مراجعت به منزل، باقی مانده آثار آتش را با آب کاملا خاموش کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: از پیک نیک‌های استاندارد استفاده کنید و سعی کنید از طریق شرکت‌های مجاز و افراد متخصص آن را پر کنید.

قانع گفت: شهروندان گرامی و مسافرین محترم در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنید سریعا کودکان، افراد مسن و دیگران را از محل حریق و حادثه به محل امن انتقال دهید و بلافاصله با تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری شیراز تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه اطلاع دهید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.