سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی پلیس آذربایجان شرقی برای تامین امنیت در روز طبیعت

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی در روز طبیعت خبر داد.

آقای علی محمدی گفت : با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال‌های گذشته و رفع این محدودیت‌ها در سال جاری پیش‌بینی می‌شود، ۱۳ فروردین امسال شاهد افزایش تردد‌ها در جاده‌های استان باشیم که به همین منظور نیازمند است شهروندان به تمهیدات، محدودیت‌ها و توصیه‌های ترافیکی و انتظامی پلیس توجه داشته باشند.

با تدابیر اتخاذ شده و اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی در استان و تلاش پلیس و همکاری خوب مردم آمار جان‌باختگان جاده‌ای به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است.

رانندگان وسایل نقلیه سنگین باری و همچنین وانت‌بار‌ها از سوار کردن و حمل و جابجایی مسافر در قسمت عقب خودرو جداً خودداری کنند چراکه در صورت انجام این کار، اعمال قانون و از ادامه مسیر جلوگیری و اقدامات لازم جهت برگشت خودرو به مبدأ حرکت انجام خواهد شد.

 رانندگان از توقف یا ایستادن در ابتدا تا انتهای پیچ‌ها، روی پل‌ها، درون تونل‌ها، معابر و هرگونه توقف که باعث کندی عبور و مرور و سنگینی ترافیک می‌شود، پرهیز کرده و در محل‌هایی که احتمال خطر و خروج وسیله نقلیه به بیرون از جاده متصور است، از پارک خودرو و زدن چادر اجتناب کرده و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خودداری کنند.

شهروندان با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند و رانندگان در مدیریت زمان رفت‌وبرگشت برنامه‌ریزی کرده و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با مأموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

پلیس با تخلفات حادثه‌ساز، سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و نیز با افرادی که بخواهند به حقوق شهروندان تعدی کرده و ایجاد مزاحمت کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد و خودرو‌های متخلف نیز توقیف خواهد شد.

از شهروندان انتظار داریم که امسال نیز مثل سال‌های گذشته با پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان همکاری کنند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های مأموران پلیس‌راه و راهور در روز ۱۳ فرودین یار و مددکار تلاشگران عرصه نظم و امنیت باشند تا شاهد روزی بدون حادثه توأم با آرامش و امنیت باشیم و در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.