سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی نوروز را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی نوروز به سیستان وبلوچستان اختصاص دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت‌: این استان در نوروز امسال با وجود کسب رتبه ۳۰ پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی کشور، اما متاسفانه به دلیل ضعف زیر ساخت‌های جاده‌ای، یعنی بزرگراه بیشترین تلفات جانی را در این مدت از آن خود کرد.

حسین مدرس خیابانی گفت:سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین شبکه راه‌های ارتباطی،، اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر راه‌های ارتباطی، در نوروز با وجود آمار پایین تعداد تصادفات در سطح کشور، به دلیل شدت حوادث، رتبه بالایی را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی از آن خود کرد.

او گفت: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری را در این استان برجا می‌گذارد، نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیر‌های دوبانده (بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نگردد به دلیل تصادفات رخ به رخ، کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش شبانه روزی همه عوامل اجرایی در حوزه ایمنی راه‌ها استان در نوروز گفت: با وجود کسب رتبه ۳۰ کشوری در تعداد تصادفات، اما به دلیل فقر راه‌های دو طرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز هستیم.

او گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی ۶ جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های در سیستان و بلوچستان برگزار شد که اتخاذ تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودرو‌های با سرعت بالا، محدودیت‌های ترافیکی، استقرار پایگا‌های متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راه‌های پر حادثه نظیر زاهدان- خاش و خاش - ایرانشهر، گشت‌های نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثه را به همراه داشت.

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است و تا زمانی که این مهم در کمترین زمان ممکن و به صورت ضربتی محقق نگردد با وجود همه اقدامات مطلوب در حوزه ایمنی راه‌ها شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادف رخ به رخ خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.