سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش سریلانکایی‌ها به خانه رئیس جمهور در اعتراض به اوضاع اقتصادی +تصاویر

معترضان سریلانکایی در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور دست به تظاهرات زدند و به خانه رئیس جمهور این کشور حمله ور شدند.

تظاهرات صد‌ها نفری در سریلانکا که سعی در یورش به خانه گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا داشتند، به خشونت کشیده شد و حداقل یک نفر به شدت زخمی شد. با بالاگرفتن درگیری ها، پایتخت این کشور تحت مقررات منع رفت و آمد نامحدود قرار گرفت. خواسته معترضان رسیدگی به اوضاع اقتصادی این کشور است.

به گزارش رویترز، معترضان یک اتوبوس ارتش پارک شده در مسیر منتهی به خانه راجاپاکسا در محله مسکونی میریهانا در پایتخت و همچنین یک خودروی پلیس را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین به خانه‌های اطراف منزل رئیس جمهور حمله و از آجر برای حمله به افسران و سربازان استفاده کردند.

در پاسخ به این اقدامات، نیرو‌های امنیتی سریلانکا به منظور متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش استفاده و به سمت جمعیت شلیک کردند.

منابع رسمی به خبرگزاری فرانسه گفتند که راجاپاکسا در جریان ناآرامی‌ها در خانه نبود، اما مقامات نظامی جلسه‌ای را برای گفتگو درباره این بحران برگزار کردند.

کمبود گازوئیل در روز‌های اخیر خشم عمومی را در سراسر سریلانکا برانگیخته است. به گفته مقامات، دیزل که سوخت اصلی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه تجاری محسوب می‌شود، در ایستگاه‌های سراسر کشور در دسترس نیست و حمل‌ونقل عمومی را فلج کرده است. چندین بیمارستان دولتی نیز به دلیل نبود دارو‌های ضروری عمل‌های جراحی را متوقف کرده اند.

این کشور ۲۲ میلیون نفری جنوب آسیا در بدترین رکود خود از زمان استقلال قرار دارد که ناشی از کمبود شدید ارز خارجی برای پرداخت هزینه ضروری‌ترین اقلام وارداتی است. دولت سریلانکا اعلام کرده که به دنبال کمک مالی از صندوق بین المللی پول و گرفتن وام‌های بیشتری از هند و چین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.