سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: صحبت کردن با تلفن همراه منجر به حواس‌پرتی، کاهش تمرکز و بروز عکس‌العمل نامناسب راننده هنگام رانندگی می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: صحبت کردن با تلفن همراه منجر به حواس‌پرتی و کاهش تمرکز راننده می‌شود و گاهی راننده به موجب این حواس‌پرتی مرتکب اشتباهاتی نظیر عبور از چراغ قرمز، تغییر مسیر رانندگی، انحراف به سمت چپ یا راست و تخطی از سرعت مطمئنه می‌شود؛ به همین علت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تخلف محسوب و منجر به اعمال قانون متخلف می‌شود.

او هنگام صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی مغز قادر به دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به وضعیت خود و راه نیست و این مسئله زمینه بروز سوانح رانندگی را فراهم می‌سازد، گفت: هنگام استفاده از تلفن همراه شنیدن هر نوع خبر که به نوعی تعادل ذهنی راننده را بر هم زند، منجر به بروز عکس‌العمل نامناسب راننده هنگام رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان اصفهان معتقد است کنترل موتور با دست است و با استفاده از تلفن همراه، راکب علاوه بر حواس‌پرتی، قادر به هدایت موتور نخواهد بود و تشخیص اجسام یا تابلو‌های ایمنی نیز برای وی مشکل خواهد بود؛ لذا موتورسیکلت‌سواران باید توجه بیشتری نسبت به رعایت قانون استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی داشته باشند.


منبع:ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.