سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق تجارت مرزی با کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان

در جلسه ستاد ساماندهی مبادلات مرزی که در پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمندبرگزارشد، بر تسریع درروند ترخیص کالا‌ها وروان سازی تردد کامیون‌ها تاکید شد.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداریدر این جلسه گفت: میزان صادارت از مرز‌های استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون دلار معادل چهار میلیون و ۲۸۷ هزار تن کالا بوده است، که ۱۶ درصد ارزش ریالی و ۱۴ درصد ارزش وزنی آن نسبت به مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

 شجاعی گفت: عمده کالا‌هایی که از مرز‌های استان به کشور‌های همسایه صادر شده است مشتقات نفتی، گاز، مواد غذایی، میوه و تره بار و سایر محصولات دیگر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در این مدت یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلار واردات از مرز‌های استان بوده است که دو میلیون و ۶۳۹ هزار تن وزن محصولات وارداتی به استان بوده که نسبت به سال ۹۹ از نظر ارزش میزان ۸۶ درصد و از نظر وزن ۹۷ درصد افزایش واردات داشته ایم.

او گفت: توسعه زیر ساخت‌های مرزی و روان سازی فرآیند‌ها و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم سرمایه گذاری بخش داخلی و خارجی از جمله سیاست‌هایی است که در حال پیگیری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.