سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ فروردین امسال، اول مهری دیگر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: میزان واکسیناسیون دُز اول در بین معلمان استان ۹۴ درصد، دُز دوم ۹۱ درصد و دُز سوم نیز ۷۵ درصد است.

 اسماعیلی  با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای معلم در کلاس وجود ندارد، گفت: عنصر معلم تنها عنصر محوری در کلاس است که می‌تواند تاثیر گذاری مطلوب تربیتی و آموزشی در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا، یکی از سخت گیرانه‌ترین تدابیر در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد، گفت: طی دو سه ماه گذشته با وجود اوج گیری سویه اومیکرون، دولت سیزدهم با تغییر روشها، اقدامات هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرد، به طوری که در اوج اومیکرون، تعطیلی عمومی و گسترده در واحد‌های آموزشی نداشتیم و آموزش در ۵۲ درصد مدارس استان به صورت ترکیبی ادامه یافت و در ۴۸ درصد مدارس نیز تعطیلی آموزش حضوری به مدت معین از هفت تا روز اتفاق افتاد و آموزش غیر حضوری جایگزین آن شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا و طبق بخشنامه و دستوالعمل ابلاغی وزارتخانه، از ۱۴ فروردین آموزش در مدارس مثل شرایط قبل از کرونا خواهد بود، گفت: البته ما تابع نظرات و تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با کرونا و ستاد استانی هستیم و برنامه هایمان را به صورت منعطف و با توجه به شرایط و موارد ابلاغی دنبال خواهیم کرد.

او می گوید: از ۱۴ فروردین تمامی فعالیت‌های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در مدارس استان به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و محیطی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی گفت: ظرفیت فضای مجازی و سامانه شاد را از دست نخواهیم داد و از آن به عنوان ابزار تعامل دانش آموزان و اولیا با معلمان و پیگیری برنامه‌های مکمل، بهره خواهیم برد.

او می گوید: برای باقیمانده سال تحصیلی جاری، اجباری برای رعایت الگوی خاصی برای لباس مدرسه دانش آموزان نداریم، ولی از والدین درخواست داریم تدابیری اتخاذ کنند که دانش آموزان با کمترین حاشیه در مدارس حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به وجود تراکم بالای دانش آموزان در مدارش برخی مناطق استان اشاره کرد وگفت: در خصوص این مدارس تمام تلاشمان را کرده ایم تا از فضا‌های فرهنگی و موجود در مدارس مثل نمازخانه ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاهها، برای برگزاری کلاس‌ها استفاده کنیم و تراکم بالایی که در تعداد معدودی از مناطق داریم را به حداقل برسانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ۸۳.۴۸ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند، گفت: تا کنون ۳۸.۵ درصد دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گفته اسماعیلی میزان واکسیناسیون دُز اول در بین معلمان استان ۹۴ درصد، دُز دوم ۹۱ درصد و دُز سوم نیز ۷۵ درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.