سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام تبلیغات اسلامی کشور:

جهاد تبیین یک ماموریت دینی انقلابی است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:جهاد تبیین یک ماموریت دینی انقلابی و وظیفه همگانی است.

 حجت الاسلام روح الله حریزاوی در اولین گردهمایی بزرگ مبلغان طلایه داران تبلیغ در استان همدان با عنوان "روایت امید" گفت:  اطاعت از فرمان جهادی مقام معظم رهبری واجب است که لازم است تا تمامی امکانات و توانمندی‌ها برای محقق شدن فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق جهاد تبیین به کار گرفته شود و برای تحقق آن همه پای کار باشند.

حدود ۷۰۰ نفر مبلغ در ماه مبارک رمضان جهاد تبلیغ را به عهده دارند که از این تعداد ۴۰۰ نفر آقا و ۳۰۰ نفر خانم هستند.

او گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ضرورت جهاد تبیین, جامعه امروز باید تمام اقشار از جمله هنرمندان، دانش آموزان، معلمان، مدیران و همه در جهاد تبیین نقش آفرینی و اعلام موضع کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: جهاد تبیین یک واجب فوری است که باید همین‌الان انجام شود و نباید آن را به عقب انداخت.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: در دفاع مقدس دشمن از ابزار جنگ نظامی برای از بین بردن ارزش‌ها و تخریب زیرساخت‌ها بهره می‌برد، اما امروز از ابزار رسانه و در اختیار گرفتن ذهن‌ها برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کند.

او گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید به صورت یکپارچه محل آموزش و تربیت نسل جهادگر در عرصه مقابله با جنگ نرم باشند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:دفاع از توفیقات و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با آفات انقلاب و همچنین تبیین اندیشه اسلامی را از دیگر مصداق‌های "جهاد تبیین"به شمار می آید.

حجت الاسلام حریزاوی گفت:در جهاد تبیین و جنگ شناختی علما نقش هدایتگری و مردم نیز نقش روشنگری را برعهده دارند  و با این تقسیم کار هر یک می‌توانند هزاران نفر عنصر تبیین گر و کنشگر را در این جهاد عظیم زیر پوشش خود قرار بدهد.

او گفت: امروزه در جنگ‌های جدید (جنگ شناختی)، تغییر نظام اولویت ها، باور‌ها و رفتار‌ها مورد هجوم دشمن است  که وظیفه ماست که با مطالعات راهبردی نقشه دشمن را بشناسیم و مطابق آن دفاع کنیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:کمک به سازماندهی عمومی مردم در جهاد تبیین وظیفه دستگاه‌های آموزشی و تبلیغی است و با هماهنگی، طراحی و روشنگری صاحبنظران در عرصه مجازی و حقیقی اجازه ندهیم دشمن جریان رسانه‌ای را اولویت بندی کند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.