سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالان صنایع‌دستی در ۲۰۰ روز اخیر ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

بهادری جهرمی نوشت: در این مدت مجوز ۱۵۵ رشته ‎صنایع‌ دستی از کسب و کارهای خانگی، ثبت‌محور و آنی شد.

سخنگوی دولت در صفحه مجازی خود نوشت: در مدت ۲۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم، ۱۹ رشته صنایع دستی فراموش‌شده هم در ۱۸ استان احیا شد تا رنگ و لعاب تازه‌ای به صنایع دستی بخشیده شود.

گره‌چینی چوب آذربایجان شرقی، پیکرتراشی چوبی آذربایجان غربی، جاجیم‌بافی استان ایلام، گلیم ماشته استان کهگیلویه و بویراحمد، جاجیم پنبه‌ای زنجان، خرمهره‌سازی قم، شال‌بافی گیلان، حصیربافی مازندران، پلاس‌بافی اصفهان، چادرشب‌بافی هرمزگان، سفال‌گری فنوج استان سیستان و بلوچستان، سفره آردی چهار محال و بختیاری، چاقوسازی سنتی کردستان، چنگوم‌سازی سمنان، نواربافی آلاچیق ترکمن استان گلستان، شال‌بافی کرمانشاه، بخارایی‌دوزی خراسان جنوبی، چاقوسازی سنتی و مس‌گری با روش چکشی از استان همدان رشته‌هایی است که پارسال احیا شدند.

همچنین گفتنی است، براساس قراردادی که آبان پارسال بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید، بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شد.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی گفت: پیش‌بینی ما این است که تسهیلات ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیش از شش هزار نفر شغل در کشور در حوزه روستایی و صنایع‌دستی ایجاد کند که تحول جدی در شرایط فعلی جامعه خواهد بود. 

از سوی دیگر، بر اساس دستور آقای ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درجهت همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسفند پارسال مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند. 

به گفته پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.