سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۵ درصد مساحت استان اردبیل سند دار شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۹۵۶ هزار هکتار که ۵۵ درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده سنددار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: دادگستری اردبیل در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش بسیار مهم و اساسی است که در این زمینه 956 هزار هکتار که 55 درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده که با تهیه نقشه و جانمایی آن در سامانه کاداستر سنددار شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفظ بیت‌المال در اردبیل گفت:اهتمام و تلاش مضاعف برای اجرای قانون حدنگار برای اراضی و املاک تحت اختیار در دستور کار است که به همین منظور از سازمان‌های دولتی درخواست داریم مشارکت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و در تسریع اراضی و املاک متعلق به نهادهای دولتی و اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر مشارکت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: از نهادهای فرهنگی و دستگا‌ه‌های مربوطه انتظار داریم نسبت به تبیین اهمیت موضوع و آگاه‌سازی زارعان برای ثبت اراضی کشاورزی گام بردارند و برای رفع اختلافات ملکی گام‌های اساسی و هدفمند بردارند که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

کثیرلو گفت: استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای اجرای قانون حدنگار با حساسیت جدی دنبال می‌شود که در این زمینه سهل‌انگاری کنندگان مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند چرا که صیانت از حفاظت از بیت‌المال خط قرمز دستگاه قضائی است و هیچ کوتاهی و اغماضی در این زمینه قابل قبول نیست.

به گفته او، اهتمام جدی در اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد تک‌برگی با اولویت و اهتمام جدی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه ثبت اسناد و املاک استان در خصوص تثبیت اراضی دولتی در سامانه کاداستر همکاری‌های لازم را خواهد داشت تا مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.