سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون منابع طبیعی وآبخیزداری اصفهان:

شمار نیروهای حفاظت از عرصه های طبیعی در اصفهان کافی نیست

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: شمار نیروهای حفاظتی برای عرصه های طبیعی در استان کافی نیست و تامین نیروهای مورد نیاز مستلزم اعتبارات کافی است.

داریوش سعیدی گفت: مساحت منابع طبیعی استان بالغ بر ۹.۷ میلیون هکتار است و برای هر ٨٩ هزار هکتار عرصه طبیعی یک نیروی حفاظتی استان در نظر گرفته شده است که بدون شک مراقبت از این گستره وسیع کار چندان راحتی نیست.

بر اساس استاندارد جهانی هر ٢ هزار هکتار جنگل و ١٠ هزار هکتار مرتع برای یک عامل حفاظتی در نظر گرفته می‌شود و این شاخص در ایران و استان بسیار کمتر است.

به گفته او تخصیص اعتبارات کافی برای تامین نیروی مورد نیاز حفاظتی به نگاهداری هر چه بیشتر این منابع می‌انجامد و یک نیاز ضروری است.

سعیدی ضمن استفاده از تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی گفت: عرصه‌های طبیعی استان به ٧۴ بلوک حفاظتی تقسیم شده اند تا طرح‌های مراقبتی با همکاری نیرو‌های ستادی و ساکنان بهتر اجرا شود.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان معتقد است در سال‌های اخیر نیز ١١١ عامل حفاظتی استخدام و بکارگیری شدند تا با کمک مردم و در قالب طرح هدفمندسازی گشت‌های مراقبتی شاهد حفاظت بهتر باشیم.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در برگرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدون‌شهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند.


منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.