سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان بهترین انتخاب برای احیای ورزش ملی چوگان

رئیس هیئت چوگان برخوار در رقابت‌های چوگان اصفهان گفت: خاستگاه و مبدا ورزش چوگان، میدان نقش جهان است.

 علی اکبر صادقی گفت: وضعیت چوگان نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده، اما همچنان انتظار بیشتری می‌رود که با همکاری میراث فرهنگی و با توجه به سخنان رهبری مبنی بر احیای چوگان که بخشی از فرهنگی غنی ایرانی است، بیشتر به این ورزش بها داده شود.

او گفت: برای پیشرفت ورزش چوگان در ابتدا نیاز است تا زیرساخت‌های آن فراهم شود. بازی‌هایی که امروز در میدان نقش جهان اجرا می‌شود بیشتر به صورت نمادین است و اگر شهرداری اصفهان و میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای به گسترش میدان چوگان کنند، می‌توان مسابقات لیگ را در این مکان برگزار کرد.

فدایی رئیس هیئت چوگان خمینی شهر نیز گفت: خاستگاه چوگان، اصفهان است و این شهر بهترین انتخاب برای احیای این ورزش ملی است. امروزه با توجه به افزایش گرایش افراد به بازی‌های کم‌تحرک و رایانه‌ای، جای این ورزش پر جنب‌وجوش، بسیار خالی است.

او می گوید: وضعیت ورزش چوگان نسبت به هزینه‌ها و حمایت‌های صورت گرفته، عالی است و با وجود کمبود بودجه، همچنان باپرجا نگه‌داشته شده است که با حمایت‌های مسئولان می‌توان جایگاه والای این ورزش را زنده کرد.

چوگان متعلق به ایران است و باید در جایگاه‌های جهانی بدرخشد. با دعوت از مردم مخصوصا قشر جوان می‌توان آن را گسترش داد.
گفتنی است؛ رقابت‌های چوگان ویژه ایام نوروز از ۳ تا ۵ فروردین در میدان نقش جهان میزبان نگاه شهروندان و مسافران نوروزی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.