سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز امسال

بیش از ۶۴ هزار نفر از موزه میدان امام همدان بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان و بازدید بیش از ۶۴ هزار از موزه میدان امام خمینی همدان خبر داد.

 علی مالمیر گفت: سایت موزه میدان امام خمینی از ۲۹ اسفند به شکل آزمایشی افتتاح و بخشی از اشیا به شکل محدود به آنجا منتقل شد که او گفت: کاوش‌های باستان شناسان در ۲ فصل در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در این مکان انجام شد و در حین عملیات آثار و شواهدی از دوره‌های مختلف تاریخی تا عصر حاضر به دست آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان  گفت:در کاوش‌های میدان امام خمینی تعداد هشت تدفین انسانی مربوط به دوران اشکانی به دست آمد که این تدفین‌ها به شیوه‌ها و روش‌های مختلف از جمله چمباتمه‌ای، جنینی و ساده دفن شده‌اند و چهار نمونه از آن‌ها داخل تابوت‌های سفالی بود.

مالمیر گفت: همزمان با افتتاح آزمایشی سایت موزه، اجرای زنده کاوش‌های باستان شناسی به شکل روزانه در محوطه انجام می‌شود و تا اواخر تعطیلات نوروز ادامه دارد.

 به گفته او فرآیند ساخت موزه در چهار سال انجام شد ابراز امیدواری کرد که به زودی اشیا موزه تکمیل و این موزه منحصربه‌فرد به صورت رسمی افتتاح شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: سایت موزه میدان امام اولین سایت موزه ایران است و به جهت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم‌نظیرترین فضا‌ها در جهان به شمار می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.